Graag advies!

Lieve meiden,

Ik voel me nu al 2 dagen zooooo raar! Het begon gister ochtend....voelde me heel duizelig en kon alleen maar met een nat/koud washandje op m'n borst/hoofd op bed liggen. Had een enorme zweet aanval en voelde me heel slap. Ook ben ik bijna van de trap gevallen, ik kon nog net met m'n billen op een trede gaan zitten.
Dit gevoel ebde in de loop van de middag weer weg maar kwam s'avonds weer vol terug.

Heb wel aardig geslapen en vanochtend dacht ik: "Ja, het gaat wel weer". Ben met m'n man wezen shoppen en bij thuiskomst wel heel moe dus vanmiddag een paar uurtjes wezen slapen. Na het wakker worden voel ik me nu weer precies hetzelfde als gister. Slap, duizelig, raar gevoel in m'n lijf en hoofd......begin me nu eerlijk gezegd een beetje zorgen te maken. Niet om m'n kindjes want die voel ik nu wel goed (ook afzonderlijk van elkaar)

Het vreemde vind ik ook, dat de kindjes heel goed gecontroleerd worden in het ziekenhuis (is echt super fijn) maar ik eigenlijk niet. De laatste keer dat ze m'n bloeddruk opgemeten hebben was ie 90/65 en verder gebeurd er nooit wat. Het is altijd een echo en daarna weer weg. Begrijp me niet verkeerd, wij vinden dit een fantastisch ziekenhuis maar ik heb zelf pas 1x een gesprek gehad met een gynaecoloog, mijn bloeddruk is misschien 2x gemeten en ik ben bijvoorbeeld nog nooit gewogen.

Omdat wij dus ook geen vaste gyn hebben vind ik het een beetje moeilijk om te bedenken wat ik nou zal doen. Ik heb wel een 'nood'-nummer waar ik heen kan bellen s' avonds of s' nachts maar ja.....voel me dan ook weer zo'n zeikerd.

Ik heb overigens de laatste week heeeel rustig aan gedaan, eet gezond en voldoende en drink ook echt meer dan genoeg dus daar ligt het niet aan.

Sorry voor m'n lange verhaal.

Liefs Lynn.

Als je ongerust bent moet je gewoon bellen! Beter een keer te veel als een keer te weinig gebeld. Er is altijd een gyn aanwezig en in het weekend zal het wat ingewikkelder zijn erdoor te komen. Maar sta op je strepen. Dat is althans mijn ervaring. En je bent zeker geen zeikerd!
Raar dat jij niet gecontroleerd wordt. Ik loop ook in het ziekenhuis en heb verschillende gynaecologen, maar vooraf wordt altijd mijn bloeddruk en gewicht gemeten.
Zou het de volgende keer als je een afspraak hebt maar eens bespreken.
Succes en hoop dat je je gauw wat gerustgesteld voelt.

liefs Dominique

Lieve Lynn,

wat vreselijk naar dat je je zo voelt. Ik zou mij ook zorgen maken hoor.
Nu is het wel heel erg raar drukkend weer en dat in combinatie zou er voor kunnen zorgen dat je duizelig bent en een koud washandje je goed helpt. Door vermoeidheid kan dat natuurlijk ook verergeren.

fijn dat je je kindjes zo goed voelt, altijd een hele geruststelling als je jezelf niet goed voelt.

Lynn, als je het niet vertrouwd bellen!! Daar zijn ze voor, en je een zeikerd vinden? Jammer dan, hun probleem. Stress is ook niet goed.
Tot tijd, op de bank of op bed met koud washandje of een coldpack.

Sterkte! Hou je ons op de hoogte?

Liefs, x

Heb jezelf of iemand in je omgeving bloeddruk meter? Kun je het zelf ff controleren. Klinkt namelijk als (erg) lage bloeddruk.
Anders gewoon bellen hoor..,
Vind raar dat jezelf niet gecontroleerd wordt, ik ben gewoon bij vk en wort iedere keer gewogen en bloeddruk opgemeten...
Zou of naar het noodnummer bellen of gewoon langs gaan bij een dokterspost...
En niet wachten of laten afschepen hoor, lage bloeddruk is ook niet goed

ik herken het wel. Ik had dit van de week ook 2 keer. Heel raar voelen en het gevoel hebben om flauw te vallen. Ik noem het een aanval en daarna heb ik bek af. Ik heb toen direct mijn bloeddruk laten meten omdat ik bij zo'n aanval in de stad was. Mijn bloeddruk is ook aan de lage kant. Daar kon het van komen zeiden ze. Ik eet nu wat vaker zoute drop om te kijken of ik het wat hoger kan krijgen. Ook het idee dat het ook wel aan het weer ligt en die lage bloeddruk.
Als je het niet vertrouwd moet je gewoon bellen!! Je bent geen zeur!!!

Heej, dit lijkt heel erg op een lage bloeddruk hoor! 90/65 is natuurlijk al niet heel hoog! Wel vreemd dat juist in het ziekenhuis/gynaecoloog niet de algemene controles worden uitgevoerd!
Je zou nu ook gewoon de HAP kunnen bellen hè! Als ik jou was zou ik willen weten wat er is en er niet langer mee rond lopen!
Sterkte er mee! Fijn trouwens dat je je twee mannetjes gewoon voelt he, weet je iig dat daar alles goed gaat!
Kus Anneke

idd klinkt als lage bloeddruk.
Ik zou gewoon even een belletje doen naar de hap en het even uitleggen.
En dan maandag een gyn bellen en vragen hoe het zit.
Bij de vk wordt ik standaard gewogen en bloeddruk gemeten. De stand van mijn baarmoeder wordt gecontroleerd, de hartonen beluisterd en hoeveel hartslagen het kindje heeft.
vanaf week 27 moet ik urine mee nemen, dan wordt dit op suikers en eiwitten gecontroleerd.
Nu ga ik nog om de 4 weken, straks om de 3 weken, nog weer later om de 2 en dan iedere week.

Wel fijn dat je je mannetjes zo goed voelt.
Als je het niet vertoruwd gewoon even bellen meid.

Liefs, Peet

Terug
Bovenaan