Graag een kindje

A

Anoniem

Guest
Beste (aanstaande) ouders,

Ik ben een vrouw van 23 jaar en in september ga ik trouwen met mijn grote liefde. Dan ben ik 24. Dan heb ik 6,5 jaar een relatie met hem waarvan wij 4,5 samen wonen. Dus de relatie is zeker stabiel te noemen. morgen exact 2 jaar terug heb ik een miskraam gehad. Zonder dat ik wist dat ik zwanger ws, ik gebruikte immers de pil....Daarna heb ik veel problemen met mijn menstruatie gehad. In december zou ik een spiraal krijgen in de hoop dat dat zou helpen, maar helaas is dat mislukt. Hij is niet eens geplaatst. In overleg met de huisarts ben ik nu met "hormonen" ,in wat voor vorm ook, gestopt. Dus koppie koppie en condooms. Intussen wonen we in een leuk huis, waar we nog wat kleine dingen aan willen laten doen, maar dat is meer de perssoonlijke smaak. Qua werk zitten we ook goed. Mijn vriend en ik hebben een vaste baan en hij heeft een managers functie. Nu waar gaat het mij om, na de miskraam is bij mij de drang naar een kindje heel erg groot geworden. Nu is de situatie er ook naar (van flat naar huis en een baan met vast contract). Maar net als mijn vriend wil ik graag eerst trouwen. Nadat we gtrouwd zijn wil ik graag (als het voor mij is weggelegd) zo snel mogelijk zwanger worden. Maar mijn vriend wil eerst nog tijd voor ons samen en is bang dat we het financieel niet redden. Ik denk tuurlijk moeten we het kind iets kunnen bieden, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Hij wil alles dicht gespijkerd hebben qua onzeker heden, maar dan kan je er nooit aan beginnen, want in het leven heb je geen zeker heden. Ik wil hem niets opdringen, maar ook hij wil graag kinderen. Hoe kan ik hem dit duidelijk maken en wat vinden jullie van de situatie? Ook weten we hoe zwaar kinderen hebben af en toe kan zijn :ik heb een zus in Frankrijk en ze komen met enige regelmaat logeren. Dus ja ook de poepluiers en huilbuien zijn we gewent. En ja ik ben jong, maar het is ook mijn keuze "jong" moeder te worden.

Bedankt voor jullie eerlijke meningen en adviezen.
Liefs wens.

HEY WIJFFIE,

IK WAS ZELF 17 TOEN IK ZWANGER WERD EN 18 TOEN IK ME EERST KINDJE KREEG, EN 11-09-2005 ONZE ZOON GEKREGEN BEN NU INMIDDELS DOOR DE PIL HEEN WEER ZWANGER GEWORDEN. VOOR HET GELD HOEVEN WE HET NIET TE DOEN DAT IS ER GENOEG.
PRAAT MET JE VRIEND OVER WAT JE WENSEN ZIJN ER HOOP VOOR JE DAT JULLIE EEN OPLOSSING VINDEN IK KAN JE DAAR NIET MEE HELPEN DAT IS IETS TUSSEN JULLIE 2EN.

HEEL VEEL LIEFS ISABELLE KUSSIE

hi,

weet je, mannen vinden kinderen soms gewoon niet 'hun ding' en zullen tot de humpie in hun armen ligt de lol er niet van in zien. wat je nu kunt doen: er over praten, niet zeuren, en gewoon afspreken: dan en dan vrijen we niet meer veilig.
wel een heerlijk idee dat je een stabiele man hebt die met jou het leven aan wil, hij wil het graag goed voor elkaar hebben.dat mag je echt in hem waarderen. je mag hem ook voorhouden dat het leven ook broos is (je kan zomaar ontslagen worden,ziek worden, je huis kan afbranden) en een andere keuze dan de voor de hand liggende ook welzijn en geluk kan opleveren. succes met praten en wijsheid. en natuurlijk, heel veel geluk in jullie relatie.

Miep 36

Beste Isabelle en Miep36,

Bedankt voor jullie reactie. Fijn om te weten dat ik nier raar ben met mijn gevoelens en gedachten. En ik ben ook zeker erg blij met mijn vriend. Ik weet dat er weinig mannen zijn die zo beschermend en lief zijn.
Je zal net zien ik was vorige week over tijd..... Van het weekend een heftige discussie gehad. Wat te doen als ik zwanger zou zijn. Tuurlijk houden dat stond buiten kijf, maar mijn vriend wilde liever niet trouwen als ik al 7 a 8 maanden zwanger zou zijn... Maar maandag getest niet zwanger en nu is het toch op gang gekomen. Ik heb met hem ook weer mijn wensen en ideeen besproken. Al blijft hij het eng vinden hij gaat ook accoord dat we vanaf september gaan proberen zwanger te worden. Zeker na de afgelopen week. Het maakt mij heel blij, maar het geeft ook een soort rust. Ik weet nu dat hij het ook echt wilt. Jullie zijn ook de eerste die dit nu weten. Voor de familie houd ik het ook nog even stil anders krijgen we weer om de oren dat we eerst maar eens moeten gaan trouwen omdat we daar nu mee bezig zijn.
Tot dan nog even echt goed koppie, koppie erbij houden en van de voor pret genieten van het trouwen. En vanaf midden septmber ben ik weer op het forum te vinden. Dan hebben we de huwlijksreis naar Italie erop zitten. En ga ik me op een eventuele zwangerschap richten!
Nogmaals bedankt en voor jullie veel geluk in de toekomst als ik jullie dan niet meer zie op het forum.

Liefs Wens.

Hoi Wens,

Ik kan mij inleven in jouw verhaal en jouw wens.

Ik heb net twee miskramen gehad,heb het er heel moeilijk mee.

Wens mij ook heel erg nog een kindje.

Heb wel al twee kinderen uit een vorig huwelijk{5 en 7} maar toch...

Nu   ken ik mijn huidige vriend nog maar een paar maanden en was ik
overwachts zwanger,door alles is mijn langekoesterde wens voor nog een
kindje groter geworden dan ooit.

Maar mijn vriend wil niet mij   praten over de miskramen die ik pas heb gehad.

Daar heb ik wel moeite mee.

Hij vind dat we het even rustig aan moeten doen nu terwijl hij eerst zoo blij was dat ik zwanger was.

Het gaat verder goed met ons...we zien het wel dan...

Ik hoop dat het toch weer lukt en dan goed gaat.

ook voor jou...ik wens jou veel geluk en liefde toe en hoop voor jou dat het allemaal gaat lukken.

Liefs Roselien.

Hoi,
Ik las net je berichtje. Ik ben zelf ook 23 en zwanger van ons eerste kindje. Wij zijn nu bijna 2 jaar getrouwd. Ik wilde gewoon even laten weten dat je echt niet de enige bent die jong kinderen wil!!! Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag worden ennuh blijf er over praten met je man!
Groetjes,
Mar

Terug
Bovenaan