Graag ervaringen van moeders (en vaders) die3 dagen in de week werken...

A

Anoniem

Guest
hallo,
Graag even jullie mening over het volgende:

Momenteel werk ik 17 uur in 2,5 dag. Nu heb ik een nieuwe baan aangeboden gekregen waardoor ik 22,5 uur kan gaan werken in 3 dagen (di-do-vr)
Wij hebben een kindje van 2 jaar en straks een baby. Mijn man werkt de hele week, we zijn alle twee vrij in het weekend.

Hoe bevalt het om 3 dagen te werken?

Hoi,

ik werk 20 uur in 3 dagen en dat bevalt me uitstekend!
Mijn man werkt heel de week.
Mijn Zoontje gaat een dag naar mijn moeder en een dag naar mijn schoonmoeder. (lange leve de oppasoma!!) en de laatste dag gaat hij naar een Kinderdagverblijf.

dit laatste vind hij super. hij is er naar toe gegaaan vanaf de 6 maanden en vind het heerlijk tussen de kinderen.

Succes verder met je baan!

hoi,
ik werk drie dagen, 24 uur (ma,di en woe) Mijn lief werkt vier keer 9 uur en is op woensdag vrij.
Dit bevalt ons prima, voor de komst van onze dochter (bijna 2) werkte we allebei altijd fulltime.
In mijn functie is 24 uur het minimale dat je kunt werken dus ik had in die zin geen andere keuze. Ik vind het goed te doen, dochter gaat ma en di naar het kdv en heeft het daar prima naar haar zin. In sept. komt nummer twee en we houden deze dagen en uren gewoon zo aan.
Je moet wel een beetje vooruit plannen met boodschappen enzo, en stofzuigen gebeurt niet op ma en di maar ach wat maakt dat uit.
Ik moet zeggen dat ik met 24 uur ook nog het idee heb ik dat ik op mijn werk meedraai zeg maar. Je bent er zo voldoende om zaken te kunnen volgen ed,.
Succes met het maken van je keuze.
gr. Anne

Meid, ik ben jaren alleenstaande moeder (2 kiddies) geweest die fulltime werkte. Het is zwaar maar te doen.

Nu ga ik na mijn verlof net als jij 24 uur werken (dan heb ik dus 3 kiddies). Mij lijkt het prima te doen. En je bent al gewend 2,5 dagen te werken, dan moet die halve dag extra toch te doen zijn.

Miep

Ik werk ook drie dagen, toevallig ook din-don-vrij. Twee dagen past oma op en de derde dag creche. Goed te doen hoor, en heerlijk voor de broodnodige afwisseling in 'gespreksniveau', hahaha!

Succes!

Groet,

Anouk

Terug
Bovenaan