graag hulp bij overstappen soort flesvoeding

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Isabelle is  5 weken en  6 dagen oud  en drinkt 6-7 flessen van 150ml

Vanmorgen op het consultatiebureau geweest en de arts vond het wel erg veel voor zo'n jong meisie.
Hij adviseerde mij over te gaan op voeding voor hongerige baby's, zeker omdat ze zich 's nachts nog meldt voor een voeding.

Aangezien ze bij het cb mij de vorige keer bij de overstap naar extra care wegens krampen het verkeerde advies hadden gegeven qua overstap graag jullie hulp in deze:

Ze krijgt nu kruidvat extra care voeding en ik heb net bij de C1000 meteen nutrilon forte gehaald.
Nou heb ik eerst de kruidvat voedingslijn gebeld en deze adviseerde mij om 4-5 dagen de voedingen te mengen in de verhouding 120ml water met 3 schepjes extra care en 1 schepje forte en daarna 2 om 2 te doen met 120ml water en dit gewoon te blijven gebruiken.
Bel ik voor de zekerheid ook de nutricia voedingslijn en deze zegt weer: combineer de extra care met de standaard voeding van nutrilon!  Dan wordt de voeding iets dikker en zal dit al beter vullen en als dit goed gaat kan je helemaal over naar gewone voeding.

Ik weet het nu niet meer: wat moet ik nu?

Ik hoop dat er mensen met soortgelijke ervaringen zijn.
Alvast bedankt voor de reacties.

Liefs Monica, trotse mama van Isabelle (05-04-2008)

Ik zou denk ik eerder voor de Nutrilon"manier" gaan. Er zitten zulke goede voedingsdeskundige en mijn ervaringen met hen zijn erg prettig.

Suc6

Kirsten

Hoi,

Ik zou niet zo overstappen op nutrilon. Idd eerst mengen met wat ze nu krijgt, zo voorkom je zowel dat het maagje erg van slag raakt als dat ze weigert door de andere smaak.

Maar heeft het kruidvatmerk niet iets voor hongerige baby's?

Een andere mogelijkheid is oom zelf iets toe te voegen wat de pap dikker maakt bv biobim of johannesbroodpitmeel. Maar dit zou ik dan wel eerst overleggen met het cb.

Oja ze mag best veel drinken maar niet meer melk dan een liter op 1 dag.

Groetjes joyce

Hallo Joyce en Kirsten,

Gisteren hebben we besloten om te gaan mixen met nutrilon standaard (3 schepjes e.c. en 1 schepje standaard in een fles van 120ml) en dit gaat redelijk.
Ze heeft denk ik wel in de gaten dat ze minder krijgt, (slaapt overdag  minder makkelijk) maar heeft vannacht heerlijk geslapen na de fles van 20.45uur tot 02.15uur en toen door tot 07.45uur!

Nu was ze erg onrustig na de voeidng van 07.45uur, maar nu slaapt ze lekker in haar bedje nadat we de volgende fles tot 11.30uur uit konden stellen door met haar te dansen en op de bank op mijn buik te liggen.
Want ze wilde eigenlijk om 10.15uur alweer een fles  (de speen wil ze niet), maar zo hebben we het goed opgelost vind ik zelf.

Bedankt voor jullie reacties.

Liefs van een uitgeruste Monica

Gelukkig maar! Hopen dat ze snel wat meer "verzadigd" is.

Groetjes Kirsten

Hoi

Onze zoon van 6 weken krijgt ook voeding voor hongerige baby's.

Wij hebben voor Friso gekozen, iets voordeliger en dit hebben we met onze dochter oko gebruikt. Ook wij mengen de voeding 2 om 2 met 120 ml water.

Vannacht heeft hij voor het eerst doorgeslapen na de fles van 23.00 uur.
Nu krijgt hij 5 flessen van 135 ml bereidt. Bij ons mogen ze volgens het cb ongeveer  150 ml per kilogram  lichaamsgewicht drinken ivm de niertjes.

Als je dochter geen krampjes heeft kun je wel direct 2 om 2 mengen hoor. De laatste fles doen wij alleen de voeding voor hongerige baby's. Ging bij ons allemaal prima. Het duurt wel ongeveer een weekje voor alles echt goed werkt is onze ervaring.  

Succes!

Tessa

Terug
Bovenaan