Graag jullie advies over onze naam en achterliggende gedachten

goedenavond, wij zijn ondertussen al ruim 35 weken zwanger en toch voelt de keuze voor onze naam soms wisselend. Wij vinden de naam sem heel erg mooi, maar zoeken een voirnaam met een c. Dus dachten wij aan cem.. Maar dan wel uitspraak nederlands..
De 2e naam word met een d, wij hebben dit omgekeerd gedaan bij ons andere zoontje.. Dit zijn tevens onze eigen voorletters..

Wat vinden jullie van cem.. Kan dit..
Hopelijk willen jullie beetje meedenken..

Gr linda en alvast bedankt
 
Mijn mening, een beetje dubbel. Sem is een mooie naam, maar met een C geschreven krijg je al gauw dat mensen gaan zeggen: hoe? of Huh?
En dat je altijd moet zeggen hoe het geschreven wordt.

Maar het is jullie keus. Je hebt hier vast zelf ook aan gedacht. Doe wat je zelf leuk/mooi vindt.

succes!!
 
ik denk idd ook dat je in het begin nogal eens zult moeten uitleggen, hoe hij uitgesproken word, maar als iedereen dat eenmaal weet, zal dat geen probleem geven denk ik
Leuke naam succes
 
Leuke naam toch. Het feit dat het even gespeld moet worden lijkt mij niet zo'n probleem, het enige wat je aan moet geven is Cem met een C, zoveel werk is dat niet :-D.
 
ze gaan het wrs uit spreken als kem sjem..

en altijd je naam spellen is echt niet tof hoor!
kinderen balen er echt van.
en je komt je hele leven weer nieuwe mensen tegen..

sem is ook een naam die voor jongens en meisjes gebruikt kan worden!
ook dit brengt al verwarring..

uiteraard maken jullie de keuze..

succes met de laatste loodjes!
 
mijn persoonijk smaak is dat je namen moet schrijven op de manier waarop mensen het makkelijk uit kunne spreken.

Maar jullie hebben een persoonlijk verhaal met de letters; van jullie zelf en jullie andere kind. Als voor jullie het plaatje klopt - wat maakt de mening van anderen dan uit ?

Wij hebben gekozen om onze zoon 2 namen te geven - als hij zijn roepnaam niet mooi vind kan hij altijd zijn andere naam gebruiken later. Dat doen jullie ook.
Lekker doen wat jullie vinden.
 
Terug
Bovenaan