Graag jullie advies

Hallo allemaal,

Ik kom net van het cb en je raadt het al: nieuwe voedingsadviezen...
Mijn zoontje is nu 6 maanden en krijgt op het moment:
8.30 melk (210 water + 7 schepjes Nutrilon1)
12.00 melk
15.00 potje fruit
18.30/19.00 potje groente
20.30 melk

Binnenkort ga ik over op Nutrilon2 maar nr1 is nog niet op vandaar dat hij die nog krijgt.
Het cb zei net dat ik binnenkort een broodje mag geven tussen de middag met melk erbij.
Justin eet nog geen pap. Volgens mijn moeder moet ik daar eerst mee beginnen maar wanneer doe je dat ('s morgens of 's avonds)? ik heb het wel eens geprobeerd, was Nutrix, en hij vind het wel heel lekker maar wil het het niet uit de fles alleen van een (warmhoud)bordje. Maakt 's morgens of 's avonds verschil? Wat doen jullie? Ik hoor ook mensen over toetjes na het warm eten. Is dat echt nodig en wat geef je dan en hoeveel? Ben niet zo voor al die danoontjes enzo.

Ik ben benieuwd hoe jullie dat allemaal doen.

Groetjes Patricia
 
ik ben op een gegeven moment gewoon gaan proberen of kim pap wilde 's ochtends, dit omdat ze al een tijdje de flessen zat was, eerst heb ik van een fles van 200 ml de helft pap gemaakt en de helft nog in fles gegeven, en zo steeds meer pap en minder melk. Dit geeft ik omstreeks 9 uur 's ochtends. S middags krijgt ze nu nog een fles met rijstebloem erdoorheen, binnenkort wil ik een boterhammetje gaan geven.
Als toetje kun je gewone volle yoghurt proberen, kim vindt het lekker ook puur zeg maar dus zonder iets erin.
En acht toetjes: ik vindt toetjes ook erg lekker dus waarom zou je je kind geen toetje geven?

gr sandra
 
Romi is nu 6 maanden 67 cm en 7.500 gram en haar schema is:

08.00 Fles 200 ml
10.30 Half potje fruit (groot potje)
12.00 Fles 200 ml meest5ald rinkt ze hier maar 100 van
16.00 Fles 200 ml
18.00 Klein potje groente
20.00 Fles 200 ml
00.00 Fles 200 ml met 3 schepjes nutrix meestal drinkt ze hier maar 100 van

Het ligt er een beetje aan hoe laat Romi wakker wordt maar zo is het over het algemeen!
Soms komt het zo uit dat ze op 4 voedingen zit! Dat ze slaapt rond 20.00 en dat ze dan rond half 10 de laatste voeding krijgt!

Ze krijgt tussendoor wat water of diksap waar ze niet dol op is dus dat is maar minimaal!

Soms krijgt ze een rijstwafeltje, stukje soepstengel of een babykoekje.

We hadden haar op 4 voedingen maar nadat ze ziek is geweest lukt dit niet meer! Dan wordt ze weer midden in de nacht wakker dus dan maar weer 5 totdat ze zelf aangeeft dat het genoeg is!

Ben vandaag op het CB geweest en de Arts vond het prima zo! Doordat ze twee voedingen maar voor de helft opdrinkt zit ze dus op de hoeveelheid van 4 voedingen! De arts vond dat ze van zelf wel aangaf als ze minder nodig had!

Wat een gedoe he elke keer weer, wat ze nodig hebben en wanneer ik vind dat af en toe best lastig!

Groetjes Corine


 
Bedankt voor de reacties!

Inderdaad is het iedere keer weer lastig Corine, ben ik helemaal met je eens. Sinds 3 dagn eten Justin:
pap, melk, fruit, groente + toetje, melk. Af en toe een sapje tussendoor.

Oh en Sandra:het is niet dat ik tegen toetjes ben ofzo maar ben niet zo gek van al die special kindertoetjes. Schreeuwend duur die dingen en volgestopt met alles wat "goed" voor ze zou zijn. Ik geef nu gewone vla en misschien over een poosje ook yoghurt. Het gaat trouwens super!

Groetjes Patricia

 
Terug
Bovenaan