Graag jullie advies

Halloo allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn dochter Aleyna.Zij wordt 2 augustus 6 maanden.Ik geef haar s'avonds vooordat ik ga slapen om ong.23:00u of om 24:00u een fles van 180cc met nutrix.Even voor de duidelijkheid,ik maak haar niet wakker voor deze fles,ze komt zelf om ong.die tijd.Maar nu komt mijn vraag,zij komt ook om ong. 05:00u-05:30u voor nog een fles en dan geef ik haar ook een fles van ong.180cc en dit drinkt ze dan wel op soms,maar overdag drinkt ze niet zoveel,soms 120cc en soms 150cc.Hoe hebben jullie er voor gezorgd dat jullie kleintjes niet s'nacht voor een fles komen?Ik zou ook graag willen dat ze om 07:00u zou komen voor een fles,maar het lukt gewoon niet.Graag jullie advies,want deze gebroken nachten maken mij nu echt moe.Alvast bedankt allemaal

Groetjes g-gurcan

Mijn zoon Rowan is bijna 20 weken en zit nu op 4 flessen van 210 met 6 schepjes nutrilon en bij de laatste fles om ongeveer 21.00 uur 3 schepjes rijstebloem erbij.
Ik ben ongeveer een ruime maand geleden naar 4 flessen overgegaan en dat gaat prima. Ik leg hem tegen 21.30 in zijn bed en dan slaapt hij door tot ongeveer 7 uur, dan haal ik hem uit zijn bed en leg hem nog tot 8.30 naast mij in het grote bed en dan slaapt hij gewoon weer verder. Hij krijgt zijn eerste voeding weer om 9 uur.
Ik ben op een gegeven moment zijn laatste fles iedere keer met een half uur gaan vervroegen en bekeek van dag tot dag hoe hij hier op reageerde. Werd hij vroeger als 7 uur wakker dan vervroegde ik de laatste voeding niet. Zo heb ik hem stap voor stap aan dit ritme laten wennen. Het toevoegen van rijstebloem geeft hem een verzadigd gevoel en slaapt hij door tot de volgende morgen.

Mijn schema is als volgt:

9.00 uur fles 210 en 7 schepjes
11.00 uur fruithapje of danoontje Start
13.00 uur fles 210 en 7 schepjes
15.00 uur 100 ml aangelengd diksap
17.00 uur fles 210 en 7 schepjes
21.00 uur fles 210 en 7 schepjes en 3 schepjes rijstebloem

Na iedere voeding leg ik hem, zodra hij moe wordt op zijn bedje. Dan slaapt hij  1 uur tot 2 uurtjes.

Groetjes,

Annemiek

Mijn dochter Naomi (4 maanden) doet precies hetzelfde...elke dag is anders en meestal moet ik er ook 2 keer per nacht uit....als ze geen honger heeft eet ze dus echt niet en de fles eerder geven om een beetje ritme te krijgen heeft dus echt geen zin. Als ik mazzel heb zit er snachts een keeer 6 uur tussen en kom ik een beetje aan mijn slaap toe...

Vanavond kwam het zo uit dat ze om 20.30 wilde eten en ik ben dus heel benieuwd wat voor nacht ik ga krijgen...waarschijnlijk ergens tussen half 1 en half 3 weer een fles en dan kan ze in het slechtste geval weer om een uur of 5 komen...laat het morgen wel even weten (ze heeft wel nutrix gehad dus misschien valt het mee)

Ik heb dus ook geen tips, want dit moppie houdt zich aan geen enkel ritme of schema helaas....(mijn oudste dochter zt met 4 maandene al aan 4 flessen en sliep van 8 tot 8 (soms 9 of zelfs 9.30) dus ik was er stiekem vanuit gegaan dat het weer zo zou gaan....wat kan een mens zich vergissen he...)

Jij sterkte en ik hoop dat je snel een knappe nachtrust gaat krijgen, want het is wel erg vermoeiend he...(en dan ben jij al 2 maanden verder...kan me niet voorstellen hoe ik me over 2 maanden voel....)

groetjes Yvonne

misschien vooral blijven proberen dat ze overdag wat meer binnenkrijgt? Ik hoor om mij heen dat dat toch echt de truc is.

Onze Berend (ook bijna 6 maanden) wil ook rond 23.00 / 24.00 nog een voeding en ook rond 5.00 weer. Die ochtendvoeding krijgen wij ook nog niet naar een later tijdstip. De avondvoeding doen we tegenwoordig wel anders.
Voorheen gingen wij ook wachten totdat hij er om vroeg (lees: doodmoe tegen de slaap vechten op de bank hangen, of na een uurtje slapen weer uit je bed...). Dat doe ik dus echt niet meer!! Ik ben inmiddels bijna oververmoeid. Tegenwoordig haal  ik hem om 22.30 uit bed. Dat vindt hij prima. Hij drinkt dan slapend, hup weer in bed en lekker doortukken. En dan kun je daarna zelf ook lekker gaan slapen.

succes,
Janneke

Terug
Bovenaan