Graag jullie advies!

Ik heb sinds een aantal dagen een ongelooflijke kiespijn. Ik heb voor vrijdag een afspraak gemaakt, want er zit waarschijnlijk een gaatje of onsteking, ik weet het niet precies, onder een oude vulling. Ik weet nu niet wat ik moet doen met de borstvoeding. Toen m'n oudste dochter een baby was en ik haar nog BV gaf, ben ik ook een keer bij de tandarts geweest. Ik kreeg toen een verdoving en de tandarts zei dat dat echt geen kwaad kon voor de BV. De volgende dag heeft m'n dochter bijna de hele dag aan ruk door geslapen en bijna niet wakker te krijgen. Misschien toeval, ik weet het niet. Ik zie er nu in ieder geval vreselijk tegenop. Ook omdat de vulling die eruit moet zo'n amalgaam vulling is en dat toch ook weer schadelijk kan zijn.
Micah krijgt nu per dag 3x BV en 1 keer een papfles gemaakt met flesvoeding. Ik dacht eraan om misschien een paar keer melk af te kolven en weg te gooien en hem dan zolang flesvoeding te geven. Maar ja, hoe lang duurt het voordat de verdoving en eventueel kwik van de vulling uit de BV zijn.
Ik zou het ook zonde vinden om te stoppen met BV.
Stiekem hoop ik dat de kiespijn minder wordt of weggaat zodat ik de tandarts nog even kan uitstellen.
Groetjes Patricia

de verdoving die je bij de tandarts krijgt is "licht" het is lidicoiene wat er gespoten word waardoor het plaatselijk verdoofd word en dus niet in je bloedbanen enz terecht komt.
ik zou pers niet op fv overgaan ook al is het tijdelijk tenzij je blijft kolven anders loopt je produktie zo terug.....

Anders bel je van te voren naar de tandarts waar ze evt mee verdoven, dan kan je via borstvoedingsforum.com (zo heet het geloof ik) een lijst zien met medicijnen en verdovingen en of ze schadelijk zijn voor de bv en geloof ook hoe lang het duurt voor het uit je lijf is.
Je kan daar voor een lactatiekundige misschien ook een topic openen, als je deskundig advies wil.

Ik geef zelf geen bv, maar had het denk ik opgelost door eventuele voorraad bv aan te spreken in de diepvries en dan de afgekolfde melk te weg te doen.
Als je flesvoeding wilt geven zou ik wel advies inwinnen van een lactatiekundige want flesvoeding is veel zwaarder verteerbaar en ligt heel zwaar op de maag bij een bvkindje, en als je dan weer terug wilt op de bv na die periode van tandarts en verdoving kan je borstvoeding helemaal ontregelt raken, ondanks je kolven omdat je kindje dan een ander drinkontwikkeling ontwikkelt (volgens mijn buurvrouwtje die al anderhalf jaar borstvoeding geeft)

Liefs Marina

Ik heb toen ik bv gaf aan de 2e een wortelkanaalbehandeling gehad. Na de 1e behandeling heb ik 2 voedingen gekolfd en weg gegooid, na de 2e behandeling heb ik gewoon gevoed. Had toen nl inmiddels gelezen dat zelfs vrouwen die onder narcose zijn geweest daarna direct weer mogen voeden. Toen leek me zo'n kleine plaatselijke verdoving helemaal geen probleem (en had ook al vaker gehoord dat dat geen probleem zou moeten zijn). Ik heb niets gemerkt aan mijn zoontje nadat hij gedronken had.

Hoi,
Je mag gewoon voeden na een verdoving, zeker zo´n locale verdoving kan geen kwaad, als je wat extra zekerheid wil, kun je 1e voeding afkolven en weg gooien daarna weer gewoon voeden!
Ik moest eigenlijk vorige week, moest afzeggen, nu de 27e,help,,hihi, maar ik krijg dan ook gewoon verdoving!
Succes ermee

had dit systeem, hele tekst geschreven en ben alles kwijt.

ahd geschreven dat ik me aansluit bij de damens als je gevoel twijfelt zou ik nu alvast afkolven en vrijdag kolven en weggooien zonde om flesvoeding te geven. heb mijn nr 2 ook een keer bvgegeven na algehele verdoving en ze had nergens last van.
sterkte bij de tandarts

Terug
Bovenaan