Graag jullie mening

Ik heb een wakkere baby, zoals ze dat op het cb noemen. Ze is 8 weken oud, slaapt overdag hoogstens 2 uurtjes in totaal, meestal 4 hazeslaapjes. Overdag is ze vrolijk, na 22 uur wordt ze behoorlijk moe en gaat ze tot meestal half 3 slapen. Daarna voeding en verder slapen tot ong 6 uur. Soms nog een slaapje daarachter aan van een klein uurtje maar daarna is ze overdag wakker. Nu kreeg ik het boek "inbakeren en regelmaat 'van auteur Ria Blom en als ik dat lees slaapt mijn kleine te weinig en moet ik haar steeds in bed leggen overdag na voeding en beetje spelen. Ik weet het niet, mijn gevoel laat me in de steek want bij allebei trek ik mijn twijfels! Wat vinden jullie, toch maar in bed leggen en uur laten huilen (want dat doet ze echt, ik heb het 4 dagen geprobeerd nu)en daarna pakt ze half uurtje slaap. Of gewoon laten lopen zoals het gaat zonder de regelmaat die in het boek beschreven staat. Ik heb overigens wel enige regelmaat hoor, maar ik ga er nog weleens op uit met haar, in de auto of wandelend, en dan loopt het alweer anders....
Ben erg benieuwd naar jullie kijk hierop want ik ben er toch wat onzeker over!
Veel groetjes en alvast bedankt voor de reacties,
Gwen
 
hoi gwen

ikzelf heb een kleine meid die nu 2 maanden is...ze slaapt overdag nauwelijks of niet meestal is ze vanaf 9 a 12 uur wakker totdat ze om 8 uur savonds naar bed gaat dan om half 12 haar laatste fles krijgt en vervolgens weer slaapt tot de andere dag half 9 of 9 uur..ik zou me er niet druk om maken want blijkbaar heeft ook jouwn kindje genoeg aan de uren slaap die het snachts maakt en de hazenslaapjes overdag..geen zorgen dus ook jouwn kleine meid heeft er genoeg aan.ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes ilona
 
Hallo, ik herken het ook, heb een zoontje van 8 weken en was overdag wel wakker van 10 tot 3 uur! Hij wilde niet slapen en hield zichzelf wakker. Nu bakeren we hem in sinds 4 dagen en het is een wonder, het werkt zo goed! We pakken hem in en 5 minuten later slaapt hij, had ik nooit gedacht. Dus geef hem de fles, even knuffelen, even in box en als hij begint te huilen of gapen gaa nwe naar boven etc. Dat gaat heel goed en nu slaapt hij wel 2 uur of soms langer.
 
Hoi Gwen,

Onze zoon van 10 weken oud slaapt overdags ook bijna niet. Het zijn ook elke keer hazeslaapjes van een half tot een heel uur. Hij slaapt 's nachts wel door van 23.00 uur tot 6.30 uur.
De ene dag slaapt hij dus meer dan de andere. Hij groeit verder goed en is een gezond manneke.

Ik zou me er ook niet zo druk om maken. Als je dochter moe is valt ze vanzelf wel in slaap!

Succes!!

Groetjes
Rosanne
 
Ieder kindje is anders. Kijk vooral naar je kind is ze vrolijk of huilerig overdag enz.

Wij hebben wel veel baat bij de regelmaat gehad. Bij ons was het drinken, knuffelen, verschonen en naar bed. Tot de volgende voeding.

Toen ze wat ouder was deden we alles op een standaar volgorde. Als we weg gingen dan hielden we wel de volgorde aan. Van eten spelen slapen.

Ik denk ook meer dat een vaste regelmaat (volgorde van de dag) meer duidelijkheid geeft voor het kind dan dat je op een vast tijdstip iets doet.

Succes
 
Hoi,
Ik herken het "probleem" van een wakker kindje. Mijn zoontje, vandaag 8 maanden, is er ook zo een.
Hij wilde en kon ook niet slapen zoals je het vaak leest en hoort. Maar hij is niet vervelend of hangerig of zoiets. Nee, hij heeft gewoon niet zoveel slaap nodig als een gem. kindje. Nu is het kwart voor 10 's avonds en is nog steeds op.
Hij speelt en praat de hele avond. Is pas om 15.00 uur uit zijn bedje gegaan en heeft een half uurtje geslapen tijdens journaal.
Begrijp me goed: Ook ik houd erg van regelmaat. Op gezette tijden slapen, eten en spelen. Maar hij heeft erg weinig slaap nodig. Morgen tussen 6 en half zeven is hij weer wakker en om kwart over 7 gaan we de deur uit. Dan slaapt hij van 9 tot 10 en gaat daarna weer naar bed van 12.00 tot 15.00 uur. En dan pas weer om 23.00 uur na het badje en de fles.
Toen hij nog klein was hebben we ook ingebakerd, maar het hielp niet echt. Hij werd wel rustiger, maar ging er niet vaker of beter door slapen.

Ik zal me niet erg ongerust maken, zolang je dochtertje vrolijk is, is er niks aan de hand. Ze heeft gewoon wat minder nodig dan een gem.kindje. Het zal hopelijk later beter gaan.
Monique
 
Hoi Gwen,
de eerste weken dacht ik ook dat mijn dochtertje een wakker kind was. Ze was veel beneden en sliep wat hazeslaapjes in de wipstoel of kinderwagen. Ook 's avonds sliep ze tot de laatste voeding gewoon beneden wat ook betekende dat wij op onze tenen liepen. Wat wel opviel is dat ze al veel rustiger ging slapen toen ik haar inbakerde omdat ze bij het inslapen steeds weer wakker werd van haar graaiende armpjes. Na een bezoek aan het consultatiebureau werd geadviseerd om haar toch meer in haar eigen bedje te gaan leggen. Na het voeden even rustig wat te spelen en zodra ze begint te gapen of in de ogen wrijft naar boven brengen. En tot mijn grote verbazing sliep ze ineens het grootste gedeelte van de dag. Blijkbaar kreeg ze beneden toch niet de rust die ze nodig had. overigens bleef ik haar wel inbakeren tot 4 maanden. Ze is nu 4,5 maand en slaapt nu minder overdag maar is er echt aan toe om om 19.00 te gaan slapen,lijkt zelfs blij wanneer ze naar bed kan en valt als een blok in slaap. Ik zet ook meteen haar speeldoosje aan wanneer ik haar op de commode leg om uit te kleden.
Zo bouw je al een soort van ritueel in. Misschien heb je hier iets aan al is elk kindje weer anders. Ik vond het in ieder geval een grote verandering.
P.S. de eerste avond dat ze om 19.00 naar bed ging heeft ze wel een half uur liggen huilen, even moeilijk om doorheen te gaan maar de avond daarna ging het gelukkig al goed.
 
Hoi Gwen!

Mijn dochter is tien maanden en heeft ook vanaf haar geboorte overdag vrijwel niet geslapen. Ja steeds een hazeslaapje. Ook ik ben er een van rust en regelmaat (voorzover je die kunt aanhouden, want elke dag loopt toch weer anders en dan pas je je schema maar weer aan). Alleen deze dame heeft gewoon weinig slaap nodig. Ze is vrolijk en gezellig en doet het hartstikke goed, dus ik maar me er maar geen zorgen (meer) over.
Nu ze sinds kort kruipt, staat en begint te lopen, is ze 's middags zo moe dat ze van 13.00 tot 15.00 uur slaapt. De eerste keer ben ik steeds gaan kijken, want dat had ik nog nooit meegemaakt!
Zo zie je maar weer. Als jouw kindje vrolijk is en het goed doet, dan is het helemaal niet erg. De een heeft gewoon meer slaap nodig dan de ander. Als ze wat actiever in de weer zijn, dan wordt het misschien weer een ander verhaal.
Succes ermee!
Groetjes
 
Terug
Bovenaan