Graag jullie mening!

Ben vandaag naar de gyn geweest voor nacontrole van de kijkoperatie. Er is niks gevonden (wisten we al) en we mogen beginnen met IUI.

Nu zijn ze met een studie bezig.
Het doel van deze studie is het vergelijken van de zwangerschapsresultaten van drie behandelingen (IUI, IVF en MNC IVF) gedurende 10 maanden. Als je meedoet wordt je uitgeloot voor één van deze behandelingen. het zou dan dus zomaar kunnen dat je begint met IVF. Vrijdag word ik hierover gebeld en weet ik waar we voor uitgeloot zijn. We hoeven natuurlijk niet deel te nemen aan deze studie, dan beginnen we 'gewoon' met IUI.

Onze hoofden zijn natuurlijk nu weer helemaal in de war. We zouden beginnen met IUI, hadden er alles over gelezen en zijn er klaar voor. Maar nu word je weer een dilemma voorgeschoteld. We zijn klaar voor het medisch traject, maar moeten hier erg goed over nadenken.

Er zitten hier natuurlijk veel meiden met verschillende behandelingen, wat vinden jullie ervan?? Ik stel jullie mening erg op prijs....

Liefs Star

Hoi Star,

tsja lastig, met IUI maak je niet meer kans dan met IVF, denk zelf dat de kansen van slagen met IVF zelfs groter zijn, maar ja als je start met IVF kun je later niet alsnog IUI gaan doen volgens mij, dus dan sla je behandelingen over die je misschien wel wilt gaan gebruiken.

Enne IUI is zoveel minder belastend voor jou t.o.v. IVF, dat is echt killing (vond ik dan he...)

Meid doen wat je gevoel jullie ingeeft! Dat is denk ik het belangrijkste en even overleggen of het klopt dat wanneer je IVF gaat doen de IUI vervalt...

Succes meid, enne spannend hoor de volgende stap!

gr Yosha

Ik zou het plan volgen zoals je dat in het hoofd had. Zwanger worden is al een heel onzeker proces, en dan is het goed als je ergens zelf grip op hebt. Maar dat zegt mijn gevoel hoor... Ik snap dat de wetenschap baat heeft bij onderzoek.
Heel veel succes en geluk!

Hoi meis!

Ik zou voor de IUI gaan.
Stel dat je de IUI overslaat, dan 'mis' je wel een half jaar behandeling en dus hulp bij het zwanger worden. Dit houdt dan dus ook weer in dat jullie een half jaar eerder uitbehandeld zijn.

Voor mezelf zou ik alle kansen willen benutten en er geen willen overslaan!

Bovendien heb ik regelmatig gelezen (wat Yosha ook al zegt) dat IVF erg zwaar schijnt te zijn.

Ik snap dat het een moeilijke beslissing voor jullie is, maar laat je ook niet gekmaken door reacties hier. Hetis jou lijf en jullie willen een kindje, dus doe geen dingen die hier worden gezegd waar je voor jullie gevoel niet voor 100% achter staat!

Succes!

Liefs Daisy

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Jullie bevestigen eigenlijk mijn gevoel.

Ik weet niet of we- stel dat we met IVF beginnen- IUI overslaan, maar mijn maag draait een beetje om bij de gedachte van IVF. Het is dan ineens zo definitief; we kunnen zelf geen kindje krijgen. En nu ik van jullie zo lees dat het zo'n grote impact heeft..... We helpen misschien de wetenschap en de kans met IVF is inderdaad groter, maar mijn twijfels zijn te groot. En bij twijfel, niet doen! We volgen inderdaad het pad wat we voor ogen hadden, daar zijn we op ingesteld en klaar voor.

Veel liefs
Anna xxx

Jeetje - je moet idd je gevoel volgen..... Iedereen staat er zo anders in. Persoonlijk was ik wel begonnen met IVF. Ik ga er vanuit dat je nog gewoon recht hebt op de 6 pogingen IUI, lijkt me logisch. Een kennis van mij heeft inmiddels 3 pogingen IVF achter de rug en ze had nog 1 poging IUI te goed en her gaat ze nog gebruik van maken.

Maar volg je gevoel in deze - dat oooooh zoooooo belangrijk!

x

Bedankt, Moeska. Fijn om ook een andere mening te horen. Ik denk ook dat ik- na IVF - de 6 behandelingen IUI nog tegoed heb, maar vraag het zeker nog na.

Als mijn man thuiskomt, kijken we het informatieboekje nog eens goed door. Vrijdag bellen ze op en weet ik meer. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Anna

Terug
Bovenaan