Graag jullie mening

Hey meiden,
Ik vind het heerlijk om moeder te zijn, alleen heb het idee dat ik me zelf ben kwijt geraakt.
Ik weet op het moment niet zo goed wat ik wil doen, zit te twijfelen over me werk of ik nog wel het zelfde werk wil doen of dat ik weer me oude werk wil gaan doen, ben nu doktersassistente en heb in de verzorging gewerkt, alleen daar ging me avond en weekend tegen staan, in me huis lukt het ook niet om alles op orde te krijgen krijg niks uit me handen, ik probeer wel van me kleine man te genieten maar weet helemaal niet wat ik wil nu of waar me hart ligt, ben een beetje mezelf kwijt geraakt in het moederschap, hebben jullie tips of trucs om er evt achter te komen om je zelf weer terug te vinden en je zelf weer lekker te zijn of om er achter te komen. liefs

Hey mamainspe2012, Als ik dit zo allemaal lees, zit jij nu gewoon in de fase, van ik ben moeder en nu. Ik denk dat we deze fase allemaal wel hebben of hebben gehad.
Probeer eerst wat tijd voor jezelf te maken,. Ga bijvoorbeeld eens met wat vriendinnen naar de bioscoop of ga iets leuks doen alleen met je partner. Maar bovenal praat er over met de mensen om je heen en hier natuurlijk.
wees eerlijk heb je misschien andere net moeders in je buurt wonen? mij heeft het enorm geholpen om met die moders te praten. Wees open en eerlijk over wat er nu met je speelt en je komt er echt wel weer uit.

Nog 1 tipje neem in iedergeval 1 uur per dag voor jezelf. Lees een boek of maak een wandeling in de natuur of iets anders wat je echt leuk vind.

Liefs en sterkte.

hey binbar,
Dank je wel voor je reactie.
Dat ben ik inderdaad wel aan het proberen maar omdat ik nu ook nog werk lukt het me niet echt, kom pas om 6 uur thuis en dan is het rennen en vliegen en als je klaar ben is het bijna bed tijd, ik wil wel proberen om met de hond te wandelen al is het maar 20 min alleen dit schiet er heel vaak bij in. film afkijken doen we bijna nooit meer. en een boek lezen gebeurt ook nooit meer. wat uitgebreider koken probeer ik op te pakken maar het lijkt wel allenmaal niet zo te mogen zijn.

xx liefs

Even een vraagje werk jij fulltime of Parttime? anders zou ik zeggen doe op je parttime dagen iets leuks voor jezelf en op de dagen dat je werkt is het rennen en vliegen. het is een kwestie van plannen denk ik zo.

Haha dat boek lezen kom ik ook niet aan toe hoor, zelfs over dit stukje typen doe ik al 10 minuten.

Succes en liefs

oh haha das best lang om er zo lang over te doen, ik werk partime maar werk 4 dagen dus opzich nog best wel pittig van mij mag er nog wel een dag af maar dat gaat op het moment nog niet ivm 2 huizen, en probeer het al heel erg te plannen allemaal maar ja soms loopt het als nog niet zoals je wil. xxx liefs

pfff 2 huizen ja das niet niks. Heb je geen oppas dichtbij wonen zodat jij er even tussen uit kan, of kan je man/vriend niet s'avonds of in hetweekend even oppassen, al is het alleen maar even alleen boodschappen doen, ook daar kanp je al van op.

Sterkte en heel veel liefs.

Hoi

Ik herken het allemaal wel wat ik hierboven lees. Volgens mij is het al heel belangrijk dat je het hier neerzet. Heel vaak doen we net alsof het allemaal die "roze wolk" is als je net een kindje hebt, maar dat is gewoon niet zo. Het is heel mooi maar ook heel zwaar soms.

Ik denk wat Binbar zegt heel goed is om wat tijd voor jezelf te pakken. Zelf ga ik 1 keer per week met m'n moeder zwemmen en dan is m'n man gewoon thuis om de kinderen naar bed te brengen e.d. Het is heel lastig om tijd voor jezelf te plannen, maar als je er bewust van bent dan ben je in ieder geval al een stap verder.

En praat er vooral veel over met man/vriend, familie, vrienden e.d.

Sterkte en weet dat je echt niet alleen hierin bent...

Ikke ben mezelf ook regelmatig kwijt, weet soms niet hoe ik het rond moet krijgen en er komt overdagook niets uit mijn handen terwijl ik wel heel veel moet dóen. Pffff. Twijfel ook over mijn werk soms. Dus herken je wel. Ik haal veel uit om met vriendinnen effe bij te kletsen als het lukt. En ben blij met de dingen die wel lukken. Succes en weer terug naar onregelmatig werken raad ik je niet aan....

Terug
Bovenaan