Graag mening jongensnaam!

<p>hoihoi allemaal! </p><p>Ik ben in blije verwachting van ons 3e kindje. Hij wordt ons 2e jongetje. </p><p>Nu had mijn man een heel lief  idee... hij wilde hem graag naar opa (mijn vader) vernoemen; Leon. </p><p>Nu heet ons 1e zoontje Lionel. (Uitspraak zoals Lionel Richie.) </p><p>Vinden jullie dit te erg op elkaar lijken? Manlief vindt het niet zo en geen probleem. Ik denk ik eigenlijk ook niet.... maar zou sneu zijn voor de kids als papa en mama er volledig naast zitten.... </p><p> </p><p>Liefs,</p>

Allereerst gefeliciteerd!! Als je het zo schrijft dan lijkt het op elkaar maar als ik ze beide hardop uitspreek zijn het twee compleet verschillende namen. Ook een heel lief idee om hem naar je vader te vernoemen!

Ik vind het ook niet storend, als ik het uitspreek. Zeker niet omdat de naam van kind 2 er nog tussen zit en vaak noem je de namen toch in volgorde op.

Mijn 2 dochters hebben allebei een naam met 'ie' op het eind. Ook daar hebben we even over getwijfeld want het is wat zoetsappig maar uiteindelijk vonden we beide namen gewoon zo leuk dat we het gedaan hebben en we hebben er nooit een rare reactie op gehad.

Gaan jullie Leon op z'n Engels uitspreken? Dan vind ik het wel teveel lijken. Leon op z'n Nederlands en Lionel op z'n Engels vind ik wel kunnen. 

Tja sorry, om heel eerlijk te zijn heb ik wel een ‘Jip en Janneke’ gevoel bij Lionel en Leon. Maar ach, wie ben ik? Gewoon doen als jullie er zelf een goed gevoel bij hebben

Ik vind het wel wat teveel op elkaar lijken, maar als jullie het beide prima vinden gewoon doen natuurlijk!

Terug
Bovenaan