Hoi J.,
Gouden tips heb ik helaas niet voor je. Wat ik bij mezelf heb gemerkt, is dat het allemaal wat makkelijker is als er nog andere dingen zijn die je bezighouden. Ik ben tussen mijn drie miskramen in getrouwd, afgestudeerd, verhuisd naar een andere provincie, begonnen aan mijn eerste baan, voor mezelf begonnen en pleegmoeder geworden. OK, dat allemaal gaan doen is wat overdreven, maar hoe meer ik er mee bezig was hoe moeilijker het werd. Werd ik boos als we een keer echt te moe waren voor seks en zo. En ineens was ik weer zwanger, nu acht 1/2 week, het hartje klopt. Geen garanties, zegt de gyneacoloog, maar toch: het kindje ligt precies op schema.
Dus mijn tip: zorg dat je zo gelukkig mogelijk bent zonder kind of zwangerschap, hoe moeilijk dat ook klinkt. Zoek er desnoods hulp bij. Je weet niet hoe het gaat lopen, maar hoe het ook loopt: laat je geluk er niet teveel van af hangen. Wat een cliché, hè? Het lukte mij meestal tot twee dagen voordat ik ongesteld werd, dan een paar dagen niet en daarna ging het wel weer.
Veel sterkte!
Zeeuws Meisje