graag tips na vierde miskraam!!!!

Twee  weken geleden hebben we te horen gekregen voor de vierde keer (waarvan een keer van een twee-eiige tweeling) een miskraam te hebben gehad. Er zijn een heleboel onderzoeken gedaan maar er is geen mogelijke oorzaak gevonden en de gyn kan niets voor ons doen.... Gewoon pech???
Wie van jullie heeft tips wat we nog zouden kunnen proberen en om er weer een beetje vertrouwen in te krijgen?

Hoi J,

Wat erg voor jou (jullie). Ik heb eigenlijk geen tips maar wilde wel ff zeggen, geef de moed  niet op want ik heb al wel meer verhalen gehoord van mensen die een paar miskramen na elkaar hadden en waarbij het daarna toch goed is gekomen. Ik duim dat dat bij jullie ook het geval mag zijn.

Groetjes, liefs en sterkte!

Petra

Beste J,

ook ik heb 4 miskramen gehad maar nu 13 weken zwanger en alles is meer dan prima. De tripletest prima (ben al 35plus). Alle onderzoeken gehad van suiker tot chromosomen, maar niets gevonden. 1 miskraam is onderzocht, was zwaar gehandicapt kind.
Een vriendin van mij is ook na 4 miskramen cvan ene gezond meisje bevallen.
Gewoon doorgaan....

Hoi J.,

Gouden tips heb ik helaas niet voor je. Wat ik bij mezelf heb gemerkt, is dat het allemaal wat makkelijker is als er nog andere dingen zijn die je bezighouden. Ik ben tussen mijn drie miskramen in getrouwd, afgestudeerd, verhuisd naar een andere provincie, begonnen aan mijn eerste baan, voor mezelf begonnen en pleegmoeder geworden. OK, dat allemaal gaan doen is wat overdreven, maar hoe meer ik er mee bezig was hoe moeilijker het werd. Werd ik boos als we een keer echt te moe waren voor seks en zo. En ineens was ik weer zwanger, nu acht 1/2 week, het hartje klopt. Geen garanties, zegt de gyneacoloog, maar toch: het kindje ligt precies op schema.

Dus mijn tip: zorg dat je  zo gelukkig mogelijk bent zonder kind of zwangerschap, hoe moeilijk dat ook klinkt. Zoek er desnoods hulp bij. Je weet niet hoe het gaat lopen, maar hoe het ook loopt: laat je geluk er niet teveel van af hangen. Wat een cliché, hè? Het lukte mij meestal tot twee dagen voordat ik ongesteld werd, dan een paar dagen niet en daarna ging het wel weer.

Veel sterkte!

Zeeuws Meisje

helemaal waar wat zeeuws meisje zegt...
ik heb 2 miskramen gehad, en durf eigenlijk niet emer zo goed.
we zijn een grote verbouwing aan het doen (type bouwval gezocht) en ik moet zeggen dat dat je zinnen wel verzet.

ook de eerste dagen dat ik ongi ben vind ik vreselijk en als we dan een paar dagen verder zijn, is dat ook weer afgezakt.
sterkte meid!
ik ken je verdriet, al is het "maar" 2 keer gebeurt!

liefs Carina

Terug
Bovenaan