graag uitleg temperatuur

A

Anoniem

Guest
hoi,

kan iemand mij uitleggen hoe het zit met je temperatuur?
ik wil het gewoon zelf bijhouden, om te kijken of er iets veranderd.
mijn vraag is wat is een gewone temp.? en wat is hoog zodat je kan weten of je je eisprong hebt of zwanger bent?

alvast  bedankt

groetjes Ruby

Ha Ruby

Hier wat info over tempen:
Moet je iedere dag op een vast tijdstip doen liefste smorgens voor je je bed uitgaat!!
Het beste is om hem in je kont(om het maar makkelijk te zeggen)te doen.
Uiteindelijk zie je voor jezelf wat jouw gemiddelde temp is als dat iets hoger is dan heb je geloof ik de dag daarvoor je ei gehad.
Maar om een realistisch beeld te krijgen duurt het zeker een maand of 3 a 4 als het niet langer is!!

Ik heb het zelf 1 maand volgehouden, Ik werd er een beetje gestressd van iedere morgen dat ding erin!!
En werd het dus snel zat in die maand tijd was er geen pijl op te trekken!!!

Nou jij toch succes als je het overweegt te doen!
Welke ronde zit jij!!!???
Wij de 5 de geloof ik voor ons eerste kindje

Groetjes Moppie

Hoi Ruby!

Ik ben ook aan het tempen geslagen.
Zoals je hierboven al leest; heel belangrijk om het steeds te doen (inderdaad in je kont... ) voor je uit je bed gaat. Ook niet eerst naar de wc gaan. En op hetzelfde tijdstip.

Bij iedereen zal de temperatuur anders zijn, maar je zal zien dat het gemiddelde voor je eisprong lager ligt dan na je eisprong.

Bij mij schommelt de temp voor m'n eispron zo tussen de 36,4 en 36,6 en na de eisprong tussen de 36,7 en 37. Vaak daalt vlak voor je ei de temp iets en daarna zie je een stijging. Deze stijging blijft tot vlak voor je ongesteld wordt.

Ik zelf vind het wel handig, omdat ik niet echt een regelmatige cyclus had, en op deze manier weet ik wanneer m'n ei ongeveer geweest is, en dus ook wanneer m'n NOD ongeveer zal zijn.

Succes!!

Heey Ruby!

Ik heb misschien een handige tip voor je. Op www.babybrabbel.org staat een lijst die je kan uitprinten. Daarop kan je alles invullen, erg overzichtelijk. Ik heb de lijst zelf ook al klaar liggen in de kast, maar ben nog niet begonnen met tempen. Daar wil ik nog eventjes mee wachten.

Hoop dat je er wat aan hebt, succes ermee in ieder geval!

Liefs Bloempje

Terug
Bovenaan