graag weer zwanger

hallo allemaal,ook ik heb na 6 weken een miskraam gehad.Ik ben 21 en was eigenlijk niet gepland zwanger,maar wel heel blij.Wil nu heel graag weer zwanger worden maar mijn vriend wil nog wachten!Hier heb ik het heel moeilijk mee,zijn er misschien anderen die dit ook meegemaakt hebben?Miisschien kunnen we elkaar helpen.groetjes Chenna

Hoi Chenna,

Omdat ik problemen heb met mijn hormoonhuishouding, werd mij een paar jaar geleden verteld dat wij waarschijnlijk geen, of heel moeilijk, kinderen zouden kunnen krijgen. Gelukkig was onze gyneacoloog, die wij bij een second opinion ontmoetten, een heel stuk positiever. Onverwachts raakte ik toen toch zwanger, terwijl we eigenlijk nog niet met kinderen bezig waren, maar we waren ontzettend blij. Helaas kreeg ik met ruim 6 weken een miskraam en de klap was erg groot na alles. Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu graag weer zwanger wil worden, want je had toch dromen en verwachtingen van dit kindje. Ik wilde na 8 maanden na mijn eerste miskraam ook weer heel graag zwanger worden, maar mijn man wist het nog niet. Toch zijn we er toen voor gegaan en ik was meteen weer zwanger. We hebben nu een geweldig zoontje van 17 maanden en dat is zoiets moois! Ondanks dat mijn man er een beetje huiverig tegenover stond om aan kinderen te beginnen, is hij nu de gelukkigste vader van de wereld (zoals elke vader, ha ha). We willen nu graag weer een kindje (mijn man nam zelfs het initiatief, kun je nagaan!), maar ik heb helaas dus twee miskramen gehad (mijn verhaal staat hier ook tussen). Ik hoop dat ons het geluk van een tweede kindje nog is gegund. Momenteel worden er onderzoeken gedaan en nemen we het maar een beetje bij de dag.

Ik hoop dat jullie er ook uit komen samen en dat je snel weer gezond zwanger bent!

Liefs van Sacha

Hoi Chenna,

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt als jij. Ik ben 23, ik bleek ook onverwacht zwanger en het was helemaal niet gepland. Ondanks alles was mijn vriend toch heel erg blij. Toen het na een aantal weken niet goed bleek te zijn, waren we er erg verdrietig om. Om mij te troosten zei mijn vriend toen: we maken wel een nieuwe....
Maar toen we het er eenmaal serieus over hadden later, wilde hij er toch liever nog even mee wachten. Uiteindelijk hadden we besloten om er geen haast achter te zetten, maar dat ik toch niet opnieuw aan de pil zou gaan. Na een menstruatie bleef de tweede uit en ik ben inmiddels alweer 6,2 weken zwanger. We zijn erg blij, maar tegelijk ook heel onzeker en voorzichtig. Je weet maar nooit...

Ik zou willen zeggen: forceer niets, hoe meer jij je vriend tegen spreekt, hoe minder hij er misschien voor voelt om er meteen weer voor te gaan. Geef ook hem de tijd om het te verwerken en probeer er niet iedere dag aan te denken. Laat het geen obsessie worden, maar ga gewoon door met je leven. Je zult zien dat het je dan ineens verrast op een moment dat je het niet verwacht. Dan is het des te leuker!

Heel veel succes,
groetjes van my

Terug
Bovenaan