graag zo snel mogelijk tips

A

Anoniem

Guest
hoihoi, Sam is heeeel erg verkouden, en ik heb er vandaag dus ook praktisch geen eten in gekregen, zijn groente heeft hij er net uitgegooid.
Is het een probleem wanneer hij dan alleen opvolgmelk krijgt, als hij dit erin houdt???

of kan ik hem wat anders aanbieden??

liefs linda

Hoi hoi,

Het is natuurlijk logisch als je kindje verkouden is dat hij/zij minder wil eten.
Wel is het belangrijk dat hij/zij voldoende vocht binnen krijgt. Ons is toen geadviseerd om wat extra vocht/fles tussendoor te geven. Na een paar dagen is het ergste wel voorbij en komt de eetlust wel weer terug.
Wij deden bij de verkoudheid van Sofie een ui onder haar bed, en we hebben otrivin neusspray in huis en snotjes peuteren :)
Het heeft bij ons anderhalve week geduurd voordat Sofie weer at wat ze daarvoor ook at.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Kijk ook even of je kindje koorts heeft. Bij 3 dagen koorts is het verstandig om je HA te raadplegen.

Succes!!
Marije mv Sofie (3 mei 2008)

hoi hoi,
ik zou gewoon de opvolg melk blijven geven en kijken of hij een hapje fuir wil. zolang hij voldaan is met de melk lijkt het me voor die paar dagen geen probleem zolang hij genoeg vocht binnen krijgt.
en idd letten op de koorts.

hopelijk is de kleine snel weer beter.

Groetjes,
petra

Als mijn dochter ziek was dan ging ze ook echt stappen terug in voeding. Dus alleen flessen en vaker dan de laatste tijd. Ik gaf haar dan ook wel een een pyjamapapje, daar zit dan toch net iets meer in (dacht ik). Het is altijd tijdelijk!!!!

Hoi mama
Ja dan lijkt melk mij meer dan voldoende. Een arts zei tegen mij: je eet/drinkt zelf ook minder als je ziek bent. Als ze maar minimaal de helft van normaal binnen krijgen.
Luuf op het borstje smeren werkt goed. En het hoofdeinde van het bed wat omhoog! Sterkte!

Terug
Bovenaan