Graag zwanger van 2e, maar.....

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben moeder van een dochter van 2 jaar en ga al een tijdje voor een tweede. Dit wil echter maar niet lukken. Destijds was ik meteen bij de eerste poging zwanger van de eerste (ik had toen een zeer regelmatige cyclus). Na mijn bevalling is het met mijn cyclus echter nooit meer goedgekomen, het is erg onregelmatig (soms zit er maar 3 weken tussen een menstruatie).. Ik voel ook geen eisprong, zoals sommigen dat wel voelen. Herkent iemand dit, of heeft iemand tips voor mij. Alvast bedankt.

hoi,
mijn cyclus is ook nogs teeds onregelmatig, mijn dochter is nu 18 maanden. MIjn cyclus is 29, 27 0f 26 dgn, dat wisselt zich ook steeds af. Nooit 28 dgn zoals voorhene het geval was. NU zijn iwj sinds deze maand ook bezig voor een 2e en had ik gister al heel erge ongi actige krampen (dag 22) en nu is mijn buik nog wat gevoelig maar verder niks ook nog geen ongi, heel raar dus. Ook ik baal ervan dat mijn cyclus zo onregelmatig is.

Hoi,

Dit is voor mij ook een redelijk bekend verhaal. Van de eerste was ik binnen twee maanden zwanger, en nu heeft het een halfjaar geduurd (jaja...ben dus nu net zwanger!!). Ik vond het de afgelopen maanden toch best frustrerend, dacht dat ik niet meer zwanger kon worden ofzo.
Deze maand hebben we het om de dag gedaan, en dat heeft dus goed gewerkt!

succes!!

Liefs Rianne

Oh, wat herkenbaar! Ik vind het fijn om te zien dat ik niet de enige ben! Hoewel ik het iedereen natuurlijk van harte gun. Ik heb nu een zoon van 23 maanden en wij zijn ook al 5 maanden bezig voor een 2e. Van mijn zoon was ik met 2 maanden zwanger. Ook ik ken de gevoelens van; 'kan ik nog wel zwanger worden'. Deze maand was ik dan 4 dgen overtijd. Helemaal blij en het voelde in mijn buik net als toen ik zwanger was van mijn zoon. Maar helaas, gister werd ik toch ongesteld. Nu had ik gister een feestje. En daar vertelde iemand doordleuk dat een oude vriendin van mij weer zwanger is. En even later vroeg een oom van mij wanneer wij nou eens voor een 2e gingen. Net even een verkeerde timing.
Ik vind het elke keer weer vreselijk om teleurgesteld te worden.  En hoewel mijn verstand zegt dat het heus wel zal lukken, zegt mijn gevoel iets heel anders. 5 maanden is eigenlijk nog maar heel kort. Ik wens jullie allemaal veel sterkte en hoop dat het gauw raak zal zijn!

Groetjes

Hoi allemaal, alvast bedankt voor jullie reacties. Ik maak me nog niet erg veel zorgen dat het nooit meer zal lukken, maar het is toch iedere maand weer een teleurstelling. Ik besef nu ook pas goed dat  we bij de eerste gewoon veel geluk hebben gehad  om meteen zwanger te raken. Volgens mij is het ook vrij normaal om enkele maanden bezig te zijn. Omdat het nu langer duurt, ben ik er ook veel meer mee bezig. Vooral als ik dan weer ongesteld ben geworden heb ik weer even een dipje. In mijn achterhoofd hou ik wel de gedachten dat ik in ieder geval de gelukkige moeder van 1 kindje ben. Ik ken in mijn omgeving ook genoeg mensen van mijn leeftijd of ouder die al geruime tijd in de medische molen zitten voor hun eerste kindje. Dat lijkt me nog veel frustrerender. Succes iedereen.

oh wat fijn om zulke herkenbare verhalen te lezen. Wij hebben een dochtertje van ruim 2 die ons echt is aan komen "waaien". Zomaar ineens raak, zonder eens bewust ermee bezig te zijn. En nu zijn we dus bewust bezig voor nummer 2, ik ben half juni gestopt met de pil. En ik vind het erg! en ik vind het spannend! Naief misschien maar ik had verwacht dat het wel weer de eerste maand raak zou zijn. En nu duurt het voor mijn gevoel zo lang, en ook een beetje te lang. en soms slaat dan inderdaad de paniek toe. Manlief maakt zich nog nergens druk om. Die zegt steeds: je bent er teveel mee bezig, dan kan het ook niet!" Dat is een lekkere tekst he! Maar gelijk heeft ie wel. Ik heb onderhand "blauwe" borsten van het steeds aan voelen of het al zeer doet
Ik moet as donderdag (denk ik) ongesteld worden. zit ineesn op 26 dagen ipv 28. Voor de rest zitten we midden in een verbouwing/verhuizing, dus dat werkt ook niet lekker mee. Ik wil zo graag en ben zeker gezegend met de kleine meid die we al hebben, maar toch....Ook wij hebben zowat om de dag "geklust" elke keer, maar dat heeft tot nu toe niks opgeleverd. Ik vrees dat mijn lichaam ook nog op orde moet komen na het stoppen van de pil. Maar nogmaals ereg fijn dat er meer zijn zoals mij op dit forum. Laten we vaker chatten, ik duim voor jullie allemaal.
Wanneer is jullie NOD???
liefs mij

Eh, ik neem aan dat je met NOD de dag bedoelt dat je ongesteld moet worden? Die van mij is pas weer 22 oktober..

Een vriendin van mij raadde de ovulatietest aan. Die ga ik van de week maar eens kopen. Aangezien mijn cyclus ook niet meer zeer regelmatig is, lijkt me dit wel een handig hulpmiddel.
Gister heb ik ook op een site gekeken die 'berekent' hoe groot je kansen zijn op een zwangerschap. Je moet een aantal vragen beantwoorden en dan komt daar het antwoord. Voor mij zouhet betekenen dat de kans dat ik binnen 6 maanden zwanger zou zijn, rond de 65% zou zijn. En 85% binnen het jaar.
Soms baal ik er van dat iker zo mee bezig ben..... Moet het maar een beetje loslaten. Ik zou het ook leuk vinden om op de hoogte te blijven van jullie 'vorderingen'.
Succes allemaal!
groetjes Yvet

Toen ik zondag dit berichtje op dit forum plaatste was ik zojuist ongesteld geworden. Ik baalde daar ontzettend van, vandaar mijn reactie op dit forum. Ik heb in het verleden wel regelmatig berichtjes op dit forum gelezen, maar nooit zelf gereageerd. Zondag was ik dus erg down, maar nu gaat het wel weer. We gaan gewoon weer voor de volgende ronde, zoals zovelen van jullie. Succes allemaal.

Terug
Bovenaan