Graag zwanger worden met de ziekte van graves

Goeie Avond:

Ik ben een trotse moeder van een gezonde zoon van bijna 2 jaar. Mijn man en ik willen al een jaar geleden al aan een tweede beginnen maar, omdat ik de ziekte van Graves heb krijgen we van de artsen geen groen ligt. We krijgen volgende week vrijdag te horen hoe het verder moet. Graag zou ik met mensen hier over willen hebben die ook graag gezinsuitbreiding willen en dat niet gaat en die misschien de zelfde ziekte hebben als ik en wat zij er voor krijgen?

Liefs

Hallo!

Ik ben al tijden niet meer op dit forum geweest, Shame on me.
Maar ik hoorde van Ing dat er iemand vragen had over zwanger worden en de ziekte van Graves.

Nou ik ben iemand  die dus ook de ziekte van Graves heeft.

Gelukkig nu al tijden gestabiliseerd. Met behulp van Thyrax

Maar lange tijd ben ik erg ziek geweest.
Ik had dus een heftige vorm van een te snel werkende schildklier
DIe hebben ze stil gelegt en met Strumazol en Thyrax heb ik een jaar rondgelopen. Elke keer probeerde ze de dosis te verlagen maar.....niets hielp

Toen ben ik bestraald met radioactieve Jodium
Helaas hebben ze me toen te veel gegeven en werkt mijn schildklier nu te langzaam en zit ik dus de rest van mijn leven aan de thyrax

Na vele prednison kuren en meerdere medicatie voelde ik me langzaam beter. Heb toen wel rood licht gekregen voor anderhalf jaar zwanger te raken. Daarna voelde ik me ook nog lang niet goed genoeg en dus heb ik t even op de lange baan geschoven.
In april 2002 zijn we defitief gestopt met de pil en gingen er voor. Nu 4 jaar later. Ga ik inmiddels bijna met IVF starten. Nog steeds niet zwanger dus.
Ik denk zelf dat t wel iets te maken kan hebben met de Graves maar ze zeggen dat als je goed op je medicatie bent ingesteld het geen reden mag zijn daardoor niet zwanger te raken.

Als je nog meer wilt weten/ vragen...........kom dan eens kijken op mijn weblog en laat even een berichtje achter, dan zal ik je mailen!

Groetjes,

Cynthia

Terug
Bovenaan