Graag

Hallo meiden,

Ik ben (natuurlijk met mijn partner) sinds eind februari 2004 "bezig" zwanger te raken. Nog niet zo lang dus. Helaas ben ik nu gewoon steeds nog ongesteld geworden. De cyclus duurt wel steeds iets langer. Wat betekent dit??
Bij mij was het bijvoorbeeld; ongesteld op 24/2 en toen op 28/3 en nu op 3/5.

We hebben al een dochtertje van 2. Zij was erg snel verwekt. Wij gingen ervan uit dat wij ook nu weer erg snel zwanger zouden worden, helaas....

Graag zou ik wat reacties ontvangen van mensen die ook dolgraag een tweede kindje willen maar waarbij dit nog niet zo snel wil vlotten.

Ik heb de afgelopen periode al wat testen gedaan (Clearblue). Maar kan ik dit beter laten? En hoe zit het met een vruchtbaarheidstest? Hoe werkt dit?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes van een mama.

Hallo Poeka,

Wij zitten in het zelfde schuitje.
Mijn dochter is 17 maanden en we willen ook heel graag een tweede kindje. Maar mijn cyclus is juist steeds korter, nu zit er nog maar 20 dagen tussen en anders zeker 30 dagen.
Ik ga er van uit dat het niet meteen "raak" zou zijn, maar stiekum is het elke maand weer een kleine teleurstelling. (We zijn nog niet zo lang bezig om zwanger te worden hoor, maar toch)
Ik wens jullie heel veel succes, en hopelijk ben je gauw zwanger !
groetjes van Lianne.

Hallo Poeka,
We hebben een dochtertje van ruim 2 jaar. Ik ben inmiddels zwanger maar dit heeft echter toch anderhalf jaar moeten duren. Na een jaar zijn we naar de huisarts gestapt en heeft ons doorgestuurd. Na alle onderzoeken die we hebben gehad is het uiteindelijk toch op de natuurlijke manier spontaan gelukt. (Er was verder ook niets mis gelukkig.) Slechter kon het niet mijn man had net voor sinterklaas gehoord dat hij ontslag kreeg en we hebben echt 5 weken behoorlijke stress gehad en slecht gegeten noem maar op. Toen ik 1 januari nog niet ongesteld was heb ik toch maar een test gedaan en je raad het al zwanger. Het overdonderde ons wel. Ben inmiddels 22 weken. En gelukkig is het ontslag niet door gegaan na 4 maanden vechten. Dus we gaan ervoor. Ook de gyneacoloog snapte er niets meer van. Hij noemde ons eerste kindje dan ook maar een lucky shot. Ik wens je heel veel succes. En hoop dat je snel zwanger mag raken.
Groetjes Marianne.

Hallo Poeka, bij mij dus hetzelfde geval. Maar wij hebben al twee kinderen en gaan nu voor de derde. Ik ben sinds januari van de pil af en mijn cyclus wordt ook steeds langer. Eerst 06-01, 09-02, 11-03, en de laatste keer 13-04. Heb onderhand ook al twee testen gedaan, maar wacht in het vervolg wel eerst een week "overtijd" af. Het komt waarschijnlijk door gebruik. Over vruchtbaarheidstesten staat het een en ander op www.babybrabbel.net. Ik wens je veel succes. Groetjes Hendrika.

Terug
Bovenaan