Ja iook deze topic gaat over namen. Ik wil de naam voor een eventuele dochter niet verklappen (je weet nooit wie er allemaal meelezen). Maar onze zoon heeft een dubbele naam: Erikjan, maar bewust aanelkaar geschreven alszijnde een naam. Als we nog een jongen krijgen dan krijgt ook hij een dubbele naam maar dan ook aan elkaar geschreven. Bij een dochter zouden we eerst 1 naam doen, maar ik vind ook hier een dubbele naam wel leuk, maar dan uiteraard oook aanelkaar. Maar dan botst de e op de i. Waar moeten dan die 2 puntjes op?? Qua klank eindigt de naam op een u, je schrijft een e, denk aan namen als lotte, sanne, enz. Dan begint de klank i, denk aan ineke. Dus een voorbeeld, lotteineke. Dit zijn dus niet de twee namen, maar qua klank dus wel. Moeten er dan 2 puntjes op de i? Ik dacht het wel, want dat is in aida ook zo. Tja en staat dan dan, het klinkt wel prima, heel scandinavisch, want dat zijn de namen, ze kunnen echt bij elkaar, lotte en ineke niet, maar dat is dan ook alleen maar een voorbeeld.
Wie is er nederlands deskundig????????
Janine
Wie is er nederlands deskundig????????
Janine