Grappige uitspraak

Hallo!

deze wil ik even met jullie delen;

Gisteren zit ik met Lara op de bank en begint ze te vragen om aardbeienlimonade (aarbeie ninade). Ik reageer niet snel genoeg en op een gegeven moment zegt ze: Mama, AARBEIE NINADE, of anders breng ik  je naar bed!

Hoezo, die peuters houden ons een spiegel voor?!

Herkenbaar!

Ik liep met Tijs in de supermarkt en hij zat overal aan met zijn vingertjes. Dus ik zeg: en nu is het afgelopen! Waarop hij zegt: Niet zo'n grote mond mama, dat vind ik niet leuk als je zo tegen me praat.
Ik voelde me wel een beetje voor schut staan hoor!

Groetjes Dorine
MV Tijs 27-9-05 en Liv 25-12-06

Ik moet het allemaal eens op gaan schrijven!! Iedere dag hoor ik hier zulke leuke uitspraken. Jules is echt een bijdehandje! En je wordt zelf weer opnieuw opgevoed. Als ik even vergeet mn handen te wassen na het toilet ;
Mama, na het plassen, handen wassen!!
En even op je blote voeten iets in de kliko gooien : Mama, sandalen aan als je naar buiten gaat, niet op blote voeten!!

En vorige week een hele leuke :
Zomerfeest op de kinderboerderij, bij het schaoen scheren zegt Jules :

Kijk, dat schaap doet zijn jas uit!!!

Wat een leuke leeftijd is dit toch!! (Oke, die peuter-puber-driftbuien nemen we maar voor lief!)

Groetjes Antoi

Wat zijn die uitspraken geweldig hè?! Hier hoor ik ook vaak mezelf terug:

Mama moe? Mama even naar bedje?
of als meneer op m'n tenen is gaan staan en ik reageer met 'au':
Mama, kom maar, kus, zo over!

Maar ook richting z'n kleine zusje is hij aan het opvoeden:
Niet zo hard gillen, g'woon praten! (het arme kind is 4 maanden...)

En hebben jullie deze ook al:
WAAROM?

(Bij ons meestal 'waarom niet?')

Geniet er maar van!

Lara heeft onlangs flinke buikkrampen gehad, dus nu roept ze nog minstens 1x per dag dat ze weer buikpijn heeft. Vaak is dat vlak voor het eten, dus dan zeggen we dat ze gewoon een beetje honger/trek heeft en dat ze daarom haar buik voelt.
Nu had ik eergisteren cake gebakken en die stond vlak voor bedtijd af te koelen. Ik had haar al verteld dat ik een plakje voor haar klaar zou leggen, dat ze die de ochtend erna mocht eten.
Zegt ze ineens: "Lara heeft buikpijn"... Toen was het even stil, stond ze te mompelen "buikpijn, honger, buik" en komt er achteraan: "Buikpijn wil ook cake eten!"... Erg inventief!

Gisteren hadden we er nog eentje van Lara: ze zat in d'r stoeltje achterin de auto te spelen met een speelgoedtelefoontje. Ze deed net of ze opnam en zei "Hallo, met Mika Jansen" (Mika is d'r broertje, Jansen is niet onze echte achternaam). Dus ik zei; nee, dan moet je zeggen "met Lara Jansen".
Zegt ze: "Nee, Lara is niet Jansen, Lara is Prinses!"

Wahaha, wij vonden hem erg funny!

Terug
Bovenaan