Gratis: Nutramigen 2 LGG

Hoera, onze dochter is over haar koemelkallergie heengegroeid! Erg fijn!!
We hebben nog  2 ongeopende blikken Nutramigen 2 LGG staan. Wie kunnen we daar een plezier mee doen? Scheelt toch weer 2x 20 euro (tenzij je het vergoedt krijgt natuurlijk...).

We wonen in Den Haag. Als je in de buurt woont, willen we het ook best afgeven. Of opsturen, als je de portokosten vooraf betaald.

Groetjes, Donna
 
Hoi 'Donna,

Ik heb een paar vraagjes aan je over Nutramigen, aangezien ik  sinds donderdag (de gewone) Nutramigen gebruikt. Heb je direct Nutramigen LGG aan je dochter gegeven of eerste de gewone? Wanneer weet je of je LGG moet gebruiken of de gewone. Wat waren de klachten bij jullie kind? En heb je het makkelijk  en snel via de verzekering vergoed gekregen of moest je de provocatietest doen? En kreeg je de voedingen die je vòòr de machtiging had gekocht, ook vergoed. Sorry dat ik dit aan je vraag allemaal, maar wil graag de mening van andere mensen horen over Nutramigen. De klachten zijn wel verbeterd bij mijn dochter, maar de krampen zijn niet geheel verdwenen.
 
Hoi, de antwoorden op jouw vragen:

Wij hebben eerst de "gewone" Nutramigen gegeven. Bij de opvolgmelk werd dat Nutramigen met LGG. Wij kregen dat zo voorgeschreven door de kinderarts dus we hebben niet zelf de keuze voor het een of het ander gemaakt. Meer info over Nutramigen (met of zonder LGG) kun je op de website van de fabrikant vinden: www.meadjohnson.nl

De klachten bij onze dochter waren: voortdurend huilen, krampen, slecht slapen en  uitslag in haar gezicht.

Wij hebben een provocatietest gedaan; niet alleen om voor vergoeding in aanmerking te komen maar ook omdat we zeker wilden weten of een koemelkallergie de boosdoener was! Je krijgt zonder een provocatietest, die onder begeleiding van een kinderarts gaat, geen vergoeding van je verzekeraar. Je moet n.l. een schriftelijke verklaring van de kinderarts hebben.  

Wij hebben de eerste blikken zelf voorgeschoten en de bonnetjes bewaard. Na de test en verklaring hebben we de kosten gedeclareerd bij het ziekenfonds en we kregen het hele bedrag terug. Daarna konden we de blikken gewoon bij de apotheek halen en regelden zij het financieel rechtstreeks met de zorgverzekeraar.

Hoe snel dat gaat is afhankelijk van hoe snel je bij een kinderarts terecht kunt, of hij/zij inderdaad denkt dat een provocatietest nodig is, vervolgens de test zelf en dan wachten op de uitslag.

Groetjes, Donna
 
Hi,

volgens mij hoeft het niet persé via de kinderarts, maar wel via een arts. Onze huisarts was drie jaar terug gelukkig erg meelevend en wij hoefden van hem geen provocatietest te doen. Onze eerste dochter is ook allergisch(maar heeft alleen borstvoeding gehad)  en onze tweede dochter reageerde duidelijk beter op Nutramigen (zelf gehaald, zelf betaald) dat vond hij reden genoeg om gelijk verklaring op te stellen voor verzekering.

Volgens mij zou het zelfs via verklaring CB arts kunnen gaan. De redenatie van mijn huisarts was vrij realistisch.... De provocatietest doe je toch thuis en als jij zegt dat ze gereageerd heeft, dan zal dat wel zo zijn.... ik ga er niet naast zitten om te kijken of en wanneer de reactie komt.... Dus voor mij hoef je je kind geen extra pijn en ongemak te laten doorstaan om die verklaring te krijgen. Als jij zegt dat ze reageert op koemelk, is dat voldoende voor mij.

Wij hadden niet alle bonnen bewaard, onze verzekering was er vrij duidelijk over.... Voedingen voor de datum van de machtiging, konden we niet indienen. Dus dit hangt puur van je verzekering af.... (wij zijn particulier)

Nu bij mijn derde dochter geef ik weer borstvoeding en ik heb de eleminatie/provocatietest wel gedaan.... (hou zelf ontzettend veel van kaas.... ) en ze is echt allergisch voor sporen van koemelk. Zou ik nu moeten overstappen op Nutramigen, hoef ik niet meer te testen. Hypoallergeen is niet goed genoeg, pepti bij deze allergie ook niet (hele kleine spoortjes reageert ze al op).

Huisarts is al op de hoogte, dus krijg weer zo nodig zo een verklaring van hem.

Groetjes Nynke

Ps. drie jaar terug hadden ze maar één soort Nutramigen en mijn dochter deed het daar prima op. (dus toen was de opvolgmelk er nog niet)
 
Terug
Bovenaan