griep 'gevaarlijk'?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Afgelopen week goed ziek geweest met behoorlijke koorts (tussen 39.5 en 40 graden). Dit was na de 'klus'periode, dus we hebben het wel normaal gedaan zoals anders en er is ook deze maand kans op een zw.schap (je weet maar nooit)

Maar nu vroeg ik mij af of griep en koorts ook van invloed/ gevaarlijk kunnen zijn voor een beginnende zw.schap....weet iemand dit?
(voorlopig weet ik helemaal nog niet of ik zwanger ben hoor, m'n NOD is ergens tussen volgende week dinsdag en de 5 dagen erna)

Groetjes,
Marije

Hay hay,

wat ik ervan weet is dat het in princiepe geen invloed moet hebben op de zwangerschap. Mij werd door de vlk verteld, dat wanneer je bijv net zwanger bent, een griep geen invloed heeft. En anders adviseer ik je gewoon ff in de gids te kijken naar een verloskundige en die vraag gewoon aan haar stellen. Ik ben zelf 10 wkn zwanger, maar als ik ergens onzeker over ben, hoe lullig de vraag misschien ook is, bel ik haar direkt! Schrijf anders een aantal vragen op waar je soms mee zit en vertel die haar. Lucht echt op.

Succes!

Hoi,
Gelukkig zijn virussen onschadelijk voor het kindje. Ikzelf had rond de bevruchting griep en een paar maanden later weer een behoorlijke buikgriep. Ik was ook wel bezorgd maar bij navraag bleek het dus geen kwaad te kunnen.

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!
Nu kan ik 'rustig' gaan zitten afwachten.

Marije

Terug
Bovenaan