Griep bij IVF/ICSI poging

Hoi meiden,

Net voor het begin van onze tweede IVF/ICSI poging heeft mijn man de griep! Met al een aantal dagen verhoging / koorts. Hij is werkelijk nooit ziek en uitgerekend nu wel. Wat denken jullie…zou dit veel invloed hebben op de poging? Ik heb het ziekenhuis al gebeld, maar die zeggen dat hij zoveel mogelijk de koorts moet proberen te onderdrukken door paracetamol, maar dat ik wel gewoon met Lucrin kan beginnen. Maar ik heb eigenlijk weinig zin om m’n lichaam vol te stoppen met hormonen, als de kans van slagen bij voorbaat al gering is (dus nog minder dan normaal). Wat vinden jullie? Heeft iemand (positieve) ervaring hiermee?

Groetjes,
Nikki

Hoi Nikki,

We hebben net onze tweede ICSI achter de rug,
En twee weken voor punctie kreeg mijn man griep,
hij moest  de hele week  in bed blijven en hij had ook koorts.
Maar dat had geen invloed op de poging.

Ik hoop dat het bij jullie ook geen invloed op julie poging zou hebben.

Heel veel succes en sterkte met jou behandeling,
en beterschap voor jou man.

Groetjes Mina

Hoi Nikki,

Jeetje dat zal je altijd net zien, wij hebben toevallig precies hetzelfde gehad met onze 1ste IVF poging. Wij lagen allbei met de griep in bed, wij zijn ook nooit ziek en we hadden het allebei flink te pakken. Ik had nog verhoging tijdens de punctie, ik lag ook helemaal voor crokky door die valium in combinatie met een paar dagen niet eten. Helaas had er geen bevruchting plaatsgevonden maar bij het evaluatie gesprek zeiden dat de griep geen invloed hierop heeft gehad...

Jullie hebben toch ook in mei de punctie? Ik begin eind april weer met decapeptyl en dan voor de 1ste ICSI poging. Hoop dat je man snel opknapt en dat het helemaal goed gaat komen.

Toi toi toi!!!!

Mo

Hai Nikki!

Bij ons hebben ze toen gezegd, dat we het gelijk moesten melden indien manlief tijdens de behandeling koorts zou krijgen. Uiteraard werd ook hij snipverkouden, maar kreeg gelukkig geen koorts.  

Het goedje is nou eenmaal erg gevoelig voor warmte - daarom bevinden zich de ballen ook niet in het lichaam, maar hangen buitenboord.

Aan de andere kant: de situatie is uniek  voor elk stel, elk ziekenhuis werkt anders en er worden ook met veel verschillende hormonen in verschillende doseringen gewerkt. In jullie ziekenhuis zijn jullie zeker niet het eerste stel waarbij de man koorst tijdens de behandling krijgt.

Vertrouw op wat ze doen en probeer  je niet druk te maken. Stress kun je nu niet gebruiken!!!!

Succes!!!!!!!!

Uli
mama van 1 IVF/ICSI kereltje (een tweede wondertje was ons helaas niet gegund)

Hoi meiden,

Gelukkig is de koorts inmiddels onder controle. Toch ben ik er nog steeds niet gerust op. Ik moet eigenlijk positief denken. Maar ja…dat valt niet altijd mee. Als iemand hier goede tips voor heeft, dan hoor ik het graag!

@Mina: spannende weken voor jullie zeg. Hoe gaat het?

@Mo: zaterdag a.s. begin ik weer met Lucrin. Ongeveer anderhalve week later zal de Gonal F er weer aan te pas komen. Lopen we dan een beetje gelijk? Kunnen we elkaar een beetje steunen (geldt trouwens voor allemaal hoor).

@Uli: zijn jullie nu helemaal uitbehandeld? Vervelend voor jullie. Ook al hebben jullie een prachtig zoontje, de wens is even groot, denk ik, als bij een ander.

Heel veel sterkte allemaal.

Groetjes,
Nikki

Terug
Bovenaan