Griep tijdens verlof

<p>Hoi dames,</p><p>Mijn dochter is nu 7.5 week en sinds gister heb ik de griep flink te pakken, heb al gezocht op internet maar kan er niet echt wijs uit worden, veranderd er nou iets aan de lengte van mijn verlof als ik bv 4 dagen ziek.ben? Schuift het dan op of niet </p><p>Groetjes</p>

Nee maakt helaas niks uit. Verlof is idd aangemeld bij UWV. Als je verlof hebt en eigen dagen voor inleverd dan heb je recht om deze terug te vragen. Maar bevallingsverlof staat daar los van. Gr

Beterschap!
Helaas kan je die dagen niet terug krijgen . Enige wanneer je verlof verlengt wordt is als je na de 40 weken bevallen bent. Maar dit regelt het uwv ook zelf en krijg je netjes een brief. 
Ben zelf ook goed ziek geweest in mijn verlof!  Was erg balen maar niets aan te doen. 

Nee helaas niet. Ik heb zelf ook niks aan mn verlof gehad. Knapte pas een beetje op toen het voorbij was. Maar niks aan te doen..

Bij mij (onderwijs) stond er wel een optie op een blad met de vraag of ik tijdens mijn verlof ziek was geweest. Weet niet of griep onder die categorie valt of dat ze het over 'grotere' dingen hebben. En je zal het moeten melden op het moment dat je ziek bent.

Ik denk niet dat griep hiervoor in aanmerking komt, hooguit wanneer je dusdanig ziek bent dat je bijv. moet worden opgenomen, maar volgens mij geldt dat weer alleen als die ziekte valt gedurende vakantie (ongenoten verlof?) en niet tijdens een zwangerschapsverlof. Gelukkig zijn het maar vier dagen en kun je, ondanks dat het wat zwaarder is, gewoon bij je kind zijn.

Terug
Bovenaan