griep

hoi,

ik werd vanmorgen heel ziek wakker. begon gister al een beetje, en nu ben ik zo bang dat ik de kleine man aansteek.
en ik geef nog borstvoeding. heb eens gehoord dat als je griep hebt je borstvoeding kan terug lopen. weet iemand of dit waar is?
ik moest vandaag eigenlijk werken maar dat heb ik maar afgebeld.
als senna zo gaat slapen kruip ik ook nog maar ff mijn bedje in.

liefs marijke

Hoi. Ik weet niet of je bv terug loopt maar wel weet ik dat je antistoffen aanmaakt en die je kleintje via de bv binnen krijgt en dus de kans klein is dat hij ook ziek word.
Beterschap!!

Groetjes Mikkie.

hoi marijke
veel beterschap meid.hopelijk gunt senna je wat rust vandaag.het kan best zijn dat je hem iets aansteekt,maar van papa of mama worden ze meestal niet zo ziek als van bacillen van een "vreemde".mijn man en ik waren laatst flink verkouden en boas had slechts een snotneusje.en ze moeten wel wat virusjes meekrijgen om het imuunsysteem uit te breiden.borstvoeding is,zoals mikkie al zei,wel het perfecte medicijn voor je kleintje.van koorts kan je bv terug gaan lopen,maar als je goed veel drinkt zal het wel loslopen.
groetjes kari

Hoi Marijke,

Ik heb twee weken geleden een flinke keelonsteking gehad en merkte na twee dagen dat de bv terugliep. De belangrijkste oorzaak bij mij wrs nauwelijks iets eten en veel te weinig drinken. Gelukkig begon ik me daarna (dankzij de penniciline) al beter te voelen, ben ik heel veel gaan drinken, weer wat gaan eten en aanleggen, aanleggen, aanleggen (echt om de twee uur) en was de bv weer zo op peil.
Ik zou niet te lang wachten met naar de huisarts gaan, achteraf dacht ik was ik nog maar eerder gegaan. Het hakt er nu toch harder in als je ziek bent en je zorgt niet alleen voor jezelf.

Beterschap,
Judith

Wat vervelend! Helaas weet ik nu precies hoe het voelt om ziek te zijn en zo'n kleintje te moeten verzorgen... Heel erg zwaar!
Wat betreft BV, ik zou het niet goed weten, maar je moet bedenken dat je meer vocht verliest als je ziek bent (mn bij koorts) en dus drinken, drinken, drinken! En natuurlijk kost ziek zijn veel energie die dan niet naar melkproductie kan gaan, dus neem echt je rust, desnoods met hulptroepen.
En wat betreft aansteken: als je zo dicht bij elkaar betrokken bent en leeft (dichter dan moeder en kind kan niet, dacht ik zo!) dan is dat al gebeurd voordat jij je ziek bent gaan voelen. Hopelijk heeft je kindje nog genoeg weerstand via jou en anders... tja, je kunt ze toch niet tegen iedere griep/verkoudheid beschermen. Ze zullen toch ook echt zelf dingen moeten doormaken. Dus nu "wegblijven", tijdelijk geen borst of iets dergelijks heeft helemaal GEEN zin, dus ook zeker niet doen. Je kunt het nu echt niet voorkomen!

Heel veel beterschap!!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (14,5 weken)

Terug
Bovenaan