griep

Hoi allemaal,
Nadat ik vanochtend heerlijk geshopt heb, ben ik nu harstikke ziek. Mijn moeder ligt al met griep in bed en ik vrees dat mij hetzelfde lot te wachten staat.
Ik heb nu koorts, keelpijn, hoofdpijn en ben duizelig. Ik vroeg me af of dit kwaad kan voor het kindje? En of ik pijnstillers mag slikken? Moet ik de verloskundige bellen?
Kortom wie weet wat ik het beste kan doen?
En anders bel ik morgen naar de huisarts, vandaag is hij er niet!

Groetjes Lieke

ik had dat in december inkl. keelontsteking en het is erg vervelend. Ik kreeg toen geen respons van de VK (is toch al een rare VK) ´maar ben in mijn bed blijven liggen, veel water en kruidenthee gedronken en het ging na een week over. Is beter voor het afweersysteem van de kleine om geen medicijn te slikken maar de juiste pijnstillers (volgens mij paracetamol) en stomen helpt ook wel. Veel beterschap......

Mor 74 (ook 16+1)

Vervelend!!! Die griep.
Je mag paracetamol slikken, daar voel je je gewoon wat minder ellendig van en je koorts zakt ervan. Dat is wel fijn voor jezelf en het kindje!
Ik heb vrij veel hoofdpijn (altijd gehad) en ben vandaag grondig de klos............heb aan mijn verloskundige gevraagd en je mag zonder problemen 4 keer een paracetamolletje op een dag. Ik vond het toch wat naar, zeker na mijn miskraam, maar heb smelttabletjes voor kinderen gevonden, en die zijn maar 250 mg. Volwassenparacetamol zijn 500mg.
Misschien kun je dat proberen, en idd lekker veel thee, water en fruit. En een lekkere warme douche doet ook wonderen.................verder is het met de griep zo dat eigenlijk alleen uitzieken helpt!

Beterschap!!!

Rimke
12+3 (30 aug. uitgerekend)

Hoi Juf,

Allereerst heel veel beterschap! Ik heb zelf een maand geleden griep gehad. Echt niet grappig! Probeer zo min mogelijk paracetamol te slikken. Je mag het wel hebben, maar hoe minder hoe liever. Dat kreeg ik van mijn ha te horen. Neem vooral heel goed je rust en ziek het goed uit. Veel drinken en proberen te eten.

Ik hoop voor je dat je er weer snel bovenop bent!

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi meiden,
Ik heb gisteren de verloskundige gebeld en zij adviseerde me juist om paracetamol in te nemen, max.6 per dag. Omdat je van koorts ook weeën kunt krijgen! Zij achtte de kans erg klein omdat ik pas 16 weken ben, maar het is dus beter om de koort te voorkomen door paracetamol.
Eigenlijk hou ik niet zo van medicijnen, ik laat het liefst de natuur zijn gang gaan, maar in dit geval ben ik erg blij dat ik de verloskundige heb gebeld!
Dus als je koorts hebt! Paracetamol innemen! Ook als je hiet niet zo'n voorstander van bent!

De koorts is gelukkig gezakt, maar ik voel me nog niet fit, uitzieken dan maar!
Groetjes, Lieke

Hoi!

Ik heb dit weekend griep gehad en ben nog steeds niet helemaal opgeknapt. Ik heb de vk gebeld. Ik mag 6 keer per 24 uur 500 mg paracetamol. Ik mag zelfs 2 per keer. Zij zei idd dat het beter is om paracetamol te slikken ipv koorts te krijgen. Ben gisteren wel voor de zekerheid ff langsgeweest. Maakte me toch ongerust en mocht even het hartje laten luisteren. Gelukkig was alles goed! Werd trouwens gebeld door de arbo... na 1 dag ziek zijn. Eenb hele nare sacastische man. Of mijn "kwaaltjes"niet "gewoon"bij een zwangerschap hoorde, en dat hij er van uit ging dat ik weer snel aan het werk zal gaan! Wat een rot vent. Ik was op dat moment overdonderd, maar nu weet ik precies wat ik had moeten zegn. Rot vent! Maar goed, sterkte met alle griepvirussen en dat het maar snel lente mag worden! Groetjes!

Ik kreeg 2 weken geleden een flinke verkoudheid en kon toen met alleen neusspray wel overleven. Vorige week dacht ik dat het over was, maar begon het leuk weer opnieuw. De eerste dagen heb ik zo min mogelijk neusspray gebruikt, maar na 4 dagen werd ik zo ontzettend moe van die verstopte neus dat ik nu toch maar vaker de neusspray gebruik. Anders hou ik geen puf over om het ziekzijn te bestrijden! En ik wil perse de nachten zo goed mogelijk slapen, anders gaat het zeker ten koste van mezelf en m'n kindje... (over m'n humeur zal ik het maar helemaal niet hebben!)

Voor alle anderen die ziek en beroerd zijn; beterschap en sterkte!!!

Jacoline.

Hoi Lieke,

Fijn dat het weer wat beter gaat. De volgende keer bel ik ook eerst mijn vk. Je denkt dan dat je ha het allemaal ook wel weet. Blijkt toch maar weer van niet.
Maar hopelijk komt er geen volgende keer, 1x griep tijdens de zwangerschap vind ik wel genoeg.

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan