grieperig/koortsig 35 weken zwanger kan het kindje hierop reageren?

A

Anoniem

Guest
hallo

ben sinds gisteren een beetje ziek geworden vandaag voel ik me echt ziek.
nu is het zo dat ik een zeer actief kindje heb ,maar nu is ze wel erg rustig kan dit doordat ik ziek ben een beetje invloed hebben?

vandaag trouwens op controel geweest bij gyn en toen voelde ik me nog wel een beetje goed ,ik hoest de longen uit mijn lijf maar dat moest geen hinder zijn voor de kleine

hallo,

hier zit ook een zieke mama, ik ben nu 37 weken en 4 dagen zwanger en heb helaas ook de griep te pakken. Ik heb gebeld naar het ziekenhuis of dit erg is voor mijn kindje maar ze zeggen; zolang ik niet beval is het geen probleem voor de kleine, die neemt toch wel wat hij/zij nodig heeft. Ik hoop ook dat ik er snel vanaf ben want ik vind het eerlijk gezegd ook geen pretje.

groetjes en beterschap, Erika

hai meiden,
Nou, geen pretje griep als je zo ver in je zwangerschap bent. Ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn. Maar ik kan jullie wel geruststellen. Je kindje kan dit wel aan. Die heeft er wsc helemaal geen last van. Je lijf kan veel meer hebben dan je zelf denkt. Meestal vang jij de klappen op en zal je kindje er niet eens wat van merken. Ik ben aan het einde van mijn eerste zwangerschap heel ziek geweest maar kreeg een gezond kindje. Wel opletten dat je voldoende water drinkt.
Dat je je kindje minder voelt bewegen kan ook komen omdat je verder in de zwangerschap bent en je kindje minder ruimte heeft om te bewegen of zelfs al een beetje aan het indalen is. Maar als je dat niet vertrouwd kun je gerust je VK bellen

hoi meiden,

ik heb ook pas de griep gehad noumoet ik wel toegeven dat dit bij mij vroeg in de zwangerschap was.

de huisarts had tegen mij gezegd (nou weet ik niet of het erg is als al verde in de zwangerschap bent) dat je baby er alleen maar antistoffen door onwikkeld en dat het het beste is als je zelf geneest van de griep zonder medicijnen.

ik wist dat je tijdens de zwangerschap paracetamol mag slikken en ik deed dit sus ook vanwege hoofdpijn en elke keer als ik paracetamol had geslikt dat ik mij eigen ook beter voelde en dat de koorts er ook van zakte.

hoop dat jullie hier wat aan hebben.

groetjes tineke

Terug
Bovenaan