grieperig

Hallo,

Ik heb een vraag over de hoeveelheid vocht die een baby binnen moet krijgen. Onze dochter is nu drie maanden en sinds een week drinkt ze slecht. Achteraf gezien komt dit blijkbaar omdat ze ziek dreigde te worden. Vanaf vrijdag heeft ze verhoging / koorts en zit ze niet lekker in haar vel. Ze hoest veel. Normaliter drinkt ze met gemak vijf flessen van 200 cc leeg. Nu drinkt ze met een beetje geluk over de hele dag net de helft. Hoe lang is het normaal dat ze koorts hebben en vanaf wanneer moet je nu contact opnemen met de arts?

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn en of jullie nog handige tips hebben om haar wel te laten drinken.

Groetjes
Astrid
 
hai Astrid,
vervelend he als ze ziek zijn? mijn meisje van 5,5mnd was laatst ook ziek en dronk nog maar 60 ipv 150cc. Op zich geen probleem als ze dit een poosje doen. Zolang ze nog plasluiers hebben en niet suffig zijn krijgen ze in principe voldoende vocht binnen. Vooral die plasluiers zijn belangrijk. En ik heb gemerkt dat na een paar dagen super slecht drinken en eigenlijk vanzelf weer beter ging. Ik heb er niet op aangedrongen maar wel vaker de fles gegeven dus ipv elke 4 uur zeker elke 2 uur, alles wat ze drinkt is mooi meegenomen.
Koorts mag een klein weekje tenzij je het zelf niet vertrouwd of de koorts steeds komt en weer gaat, dan zou ik toch even naar je huisarts gaan om ook even de longetjes te laten luisteren, zeker als ze ook zo hoest. Hangt ook echt af van de mate van ziek zijn en hoe je je er zelf bij voelt. Maar als ze flink rochelt moet je het wel in de gaten houden (anoek had hier flinke bronchitis cq longontsteking) dat was na 3 weken hoesten en ineens flink koorts ook maar 3 dgn maar toen vertrouwde ik het niet meer en ben dus naar de huisarts gegaan. Succes met je meisje en laat even wetenhoe het met haar gaat
(wel eenlang verhaal geworden he?
groetjes Ireen
 
hi,

mijn huisarts zegt, kijk naar je kind, het gaat er niet om hoeveel graden koorts hij/zij heeft, maar om hoe hij/zij zich gedraagd, kan net zo goed, dat bij 37,5 heel zich is, en bij 38,5 niet. Dus dat hou ik nu ook aan.

Ons zoontje had een paar weekjes geleden ook een ontzettende nare hoest, verkouden en beetje verhoging. Ben toch naar de huisarts gegaan, en hij had bronchitus. Ik zou die hoest dus ook zeker eventjes laten checken.

Sterkte,
linda
 
Heb het ook gehad, slecht drinken huisarts zei wanneer ik 1 goede plasluier in de 24 uur had dan was hij absoluut niet uitgedroogd.Het heeft een paar dagen geduurd en toen dronk hij weer als normaal, zelfs nog meer dus misschien was het ook een sprongetje. Hij was 18 weken toen hij er last van had.
 
Mijn dochtertje was een poosje terug ook ziek. Ze had al langer dan een week boven de 38 graden koorts, hoestte en dronk niet goed. Ze had gelukkig nog redelijke plasluiers. Ze was iets slomer dan normaal, maar niet apatisch of zo. Ik ben na 5 dagen toch naar de huisarts gegaan. Wanneer ze koorts hield, moest ik na twee dagen terugkomen. Ik heb dit twee keer herhaald en toen kreeg ze een penecilinekuur tegen een luchtweginfectie. Ze knapte hierna zienderogen op.
Mijn advies, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, beter te vaak naar de huisarts, dan 1x te weinig, toch??
Wat hierboven stond vertelde mijn huisarts ook. Het meest alarmerende aan baby's is wanneer ze opeens heel sloom worden en niet goed reageren, ook al hebben ze geen koorts/verhoging. Dan moet je echt direct (ook 's nachts) aan de bel trekken.
Ik hoop dat het met een paar dagen beter gaat, het is altijd zo zielig als ze ziek zijn.

Sterkte,
Willemijn
 
Terug
Bovenaan