Griepprik gehaald en maak me zorgen!

Lieve mama's en a.s. mama's!!

Wie van jullie heeft de griepprik ook gehaald?
Ik heb hem gisteren gehaald en maak me sindsdien ontzettend zorgen.
Ben nu 22w en 6 dagen zwanger en hoewel ons meisje altijd ontzettend actief is lijkt het of het nu veel rustiger is.
Ik maak me hier best zorgen om. Beeld ik het me nu in dat ik haar minder voel bewegen? Denk ik er te veel over na? Heb ik er wel goed aan gedaan om die prik te nemen?
Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
Ik zit er behoorlijk mee maar ik voel me ook zo bezwaard om nu de verloskundige hierover te bellen. Ik ben er gisteren al tussendoor geweest om het advies over de griepprik te krijgen en ook naar de huisarts geweest. Maar om nu weer te gaan bellen is misschien ook zo stom?!

Wie heeft hem ook gehaald? En hoe voelen jullie je nu? Beweegt jullie kleintje nu ook minder naar jullie gevoel of merken jullie niets?

Liefs Sam mama van Nova* en 22w6d zwanger van ......?

Ik heb mijn prik afgelopen woensdag gehaald. Ik heb wel een beetje een beurse arm, maar verder nergens last van. De kleine voel ik ook gewoon nog volop bewegen. Als je je zorgen maakt, gewoon even de verloskundige bellen om je gerust te stellen. Misschien kun je even extra op controle komen, stress is ook niet goed.

pebbles
15w5d

Ik heb hem niet gehaald want was gisteren uitgerekend, nog niet bevallen maar ja... Maar Sam, ik zou gewoon je verloskundige bellen als je je zorgen maakt hoor, liever tien keer voor niks bellen dan dat je thuis zit te stressen en je allemaal wilde dingen in je hoofd haalt.

Ik kan me best voorstellen dat je nu extra gefocust bent op de bewegingen van je baby maar probeer toch (makkelijk gezegd) om een beetje afleiding te zoeken.

En gewoon bellen! Is niet stom.
Ik hoop dat je verloskundige of arts je snel een beetje gerust kan stellen, en dat je kleintje gewoon even rust nam en straks weer volop gaat klieren in je buik :)

hey hoi
vervelend he die mgriepprik.
ik heb hem gisteren gehaald naar mega twijfelen.
ene kant voelt het opgelucht en de andere kant voelt het nog beetje tegen strijdig.
ik heb alleen beetje gevoel van spierpijn in me arm.
verder nog geen last en hoop dat ook niet te krijgen.
ik heb het idee juist dat de baby actiever is en denk is dat wel goed?!
maar las net op andere forum dat die ook 1 had gehad de mgriepprik die baby was gewoon nog lekker bewegen en hartje klopte goed.
en ze zei dat ze van de huisarts had gehoord dat ze er achter waren gekomen dat alleen de de antistoffen bij de baby komen. dus goed voor de baby.
en de placenta de vaccin tegen houdt (weet niet wat er van waar is hoor.)
moet wel zeggen voelde me wel een beetje proef persoon. bleh.
maar goed anders gewoon de verloskundige bellen.
onzeker zijn is ook echt niet fijn.
wel logische hoor dat je er zo over in zit dat heb ik nu ook wel wat.
denk ook wel dat je net als mij er ook iets te veel mee bezich bent.
ik ben trouwens 31 weken zwanger.
groetjes marielle

Lieve allemaal,

Ik sta onder extra controle bij het ziekenhuis vanwege mijn vorige zwangerschap. Mijn verloskundepraktijk is op dit moment alleen voor spoed bereikbaar. Dus toch de stoute schoenen aangetrokken en het ziekenhuis gebeld. Na een receptioniste kreeg ik uiteindelijk de assistente aan de lijn. Die had zich waarschijnlijk nog niet ingelezen waarom ik onder extra controle sta. Mijn vorige zwangerschap liep af bij 21w en 3d en onze dochter Nova* overleed na 8 min. Dus ze vroeg Waarom sta je dan onder extra controle? Op een vrij botte manier. Dus ik antwoordde op een botte manier terug dat onze vorige dochter overleden was. Maar goed na overleg mag ik zo naar het ziekenhuis en word er een hartfilmpje van de baby gemaakt. Ik ben ontzettend zenuwachtig en maak me echt zorgen! Heb ik er wel goed aan gedaan met die griepprik? Ik zit nu nog steeds in het termijn dat er niets gedaan mag worden voor onze kindje als het komt! Ik hou jullie op de hoogte en stuur een berichtje als ik meer weet.

Bedankt voor jullie reacties!

Liefs Sam mama van Nova* en ......?

Hoi lieve allemaal,

Nou onderzoekje gehad. En onze kleine meid was nog vrolijk aan het bewegen en haar hartje klopte ook erg goed. Vruchtwater zag er ook goed uit en er waren geen bijzonderheden te zien. De gynaecoloog zei ook ben blij dat je belt heb liever dat je belt dan dat je je ongerust blijft maken. Ze zei ook waarschijnlijk is ze gaan verliggen en dan kan je je baby soms minder goed voelen. En ook door de zenuwen concentreer je je teveel op het gevoel van. Dus vanavond maar lekker vroeg onder de wol kruipen met een lekker kopje thee en rustig proberen te genieten van ons groeiend meisje en wie weet laat ze zich verleiden tot een flinke schop ;) :D

Bedankt voor jullie steun!!

Liefs Sam mama van Nova* en .....?

Terug
Bovenaan