griepprik ja/nee

Hoi hoi,

Omdat ik bij een risico groep hoor, krijg ik al jaren de griepprik. Mijn vorige zwangerschap werd het me afgeraden, maar was toenook 8 maanden zwanger.

Nu zei de vk geen nee, maar ook geen ja. Moet maandag nog even naar de huisarts bellen daarvoor.

Zijn hier meiden die wel of niet de griepprik gaan halen?

groeten,

nee echt niet. Dan maar liever de griep dan tijdens mijn zwangerschap medicijnen of in dit geval een spuit laten zetten.

Is het echt nodig ???? Heb je echt zo veel last van de griep ???? De meeste krijgen alsnog de griep of krijgen het juist van die prik.

Dus ga bij jezelf na of het echt nodig is. Anders zou ik het niet doen. Mijn advies dan.

Ik heb ook de oproep gekregen maar eb toch besloten om'm niet te halen. Heb er heel goed over nagedacht. Elk jaar dat ik de griep spuit heb gehad ben ik heel erg ziek geworden. Vorig jaar heb ik m niet gehaald en heb maar heel lichtjes de griep gehad. Ben nu 11 weken en kies toch voor de kleine. Geen medicijnen deze keer. En het ligt ook aan je gevoel en mijn gevoel zegt sterk nee. Groetjes

Bedankt voor de reacties. Ik neig zelf ook naar nee. Sinds ik die prik krijg heb ik vrijwel geen griep meer gehad, daarvoor was ik altijd goed de pineut. Maar het jaar van mijn zwangerschap heb ik trouwens ook geen griep gehad.

Zonder medicijnen kan ik helaas niet. 1 soort is zelfs beter voor mijn kindje, want dat maak ik zelf te weinig aan en heeft het kindje nodig voor de groei.

groeten, Kabo

toen er vorig jaar prikken uitgedeeld werden tegen de mexicaanse griep was ik 14 weken zwanger van mijn eerste. (nu alweer 7w1d van de 2e, hiephoi!) daardoor viel ik in de risicogroep en kreeg ik ook een uitnodiging. Ik heb heel lang getwijfeld, met vk en ha gebeld en besloten om het niet te doen. Griep krijgen is helemaal niet zo erg voor die kleine is mij verteld (heb gelukkig geen griep gehad), dus ik ben dan altijd een beetje bang, je weer nooit hoe je baby op zo'n prik reageert.. Maar als je die prik echt nodig hebt is het natuurlijk wat anders. De beste tip die ik je kan geven is denk ik, volg je hart! succes met de beslissing!

Terug
Bovenaan