[quote quote=10130911]Als je in de zorg werkt, net zoals ik, haal je vooral de griepprik om de patienten, die vaak zwakker zijn en minder weerstand hebben, te beschermen. En niet jezelf. Ik blijf het egoistisch vinden als je die prik dus nooit haalt omdat je toch nooit ziek wordt. Het gaat niet alleen om jezelf! Tevens, als je de griepprik haalt tijdens de zwangerschap, gaan er ook antistoffen over de placenta naar de baby dus die bescherm je ook, als die straks midden in griepseizoen geboren gaat worden…. Maar goed, als je niet van een prikje houdt, moet je t vooral niet doen. Want stel je voor dat je even een stijve arm hebt of je paar uur grieperig voelt door de prik![/quote]
Als je er niet ziek van wordt, is je eigen weerstand snel genoeg in staat anti-stoffen aan te maken, en heb je de prik niet nodig.
Hangt ook af van de doelgroep op je werk, hoe schadelijk een besmetting voor hun kan zijn. En of je zelf door je werk een grotere kans op de griep hebt, terwijl je weerstand nu lager is. Ik zou het met de huisarts en/of verloskundige bespreken.