Griepprik

<p>Hoi hoi,</p><p>Ik  ben werkende in de zorg en wij kunnen dus de griepprik halen, deze wordt aanbevolen. Echter heb ik deze nog nooit gehaald. Ik heb meer 1x in mijn leven de echte griep gehad, en hoor vaak dat mensen juist ziek zijn na de prik.</p><p>Nu ik zwanger ben vraag ik me toch af of dit verstandig/aan te raden is?</p>

Ben ook werkend in de zorg. 
Je kan in ieder geval als je na het eerste trimester zit, veilig de griepprik krijgen. Je weerstand is wel wat minder in de zwangerschap wat niet wilt zeggen dat je per se de griep krijgt.
De reden dat je zou willen dat zo veel mogelijk mensen in de zorg gevaccineerd wordt is om groepsbescherming te krijgen en je patiënten/cliënten die zwakker zijn te beschermen.

Ik werk ook in de zorg en heb er voor gekozen geen griepprik te halen.
Bij onze bewoners merk ik dat ze juist ziek worden na deze prik.
Daarnaast ben ik zelf ook nooit ziek, wel mindere weerstand nu tijdens mijn zwangerschap. Maar ik merk dat daar niks mis mee is, laat mijn lichaam zelf maar werken.
Ook merk ik persoonlijk dat ik ook wel angstig ben voor dit soort prikken. Ik weet dat je deze als zwangere vrouw mag halen, maar toch.. Je mag als zwangere vrouw verder enkel paracetamol pakken en zelfs neusspray wordt afgeraden. Waarom zou ik dan iets in me spuiten waarvan? Maar dat is persoonlijk.
Denk er goed over na en bij twijfel niet doen zou ik zeggen.

Succes nog met je zwangerschap ?

Ik werk ook in de zorg maar heb nog nooit een griepprik gehaald. Ik vind het de grootste onzin!
Wanneer had ik voor het laatst een echte griep met hoge koorts? Jaaaaaren geleden. Nee voor mij niet die troep in me lijf!
En al helemaal niet in t lijfje van mn beeb❤️

Ik werk ook in de zorg, kreeg de prik aangeboden door mijn werk. Normaal haal ik het nooit, na goed overleg en uitleg van mijn verloskundige en huisarts heb ik hem toch genomen. 
Ik ben normaal nooit ziek, heb nooit griep o.i.d. Maar wil heb nu dus zeker niet krijgen. Door de lagere weerstand wil ik het risico niet nemen, het is geen garantie dat je het niet krijgt, maar ik heb liever er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat ik het niet krijg. 
Naast een beetje spierpijn in mijn arm na de prik heb ik helemaal nergens last van gehad, dus niet ziek van geworden zoals hierboven gezegd wordt. 
Veel verschillende meningen, neem ze mee in je overwegingen of juist niet, het is uiteindelijk jouw keuze en ik zou op je gevoel afgaan. 

Als je in de zorg werkt, net zoals ik, haal je vooral de griepprik om de patienten, die vaak zwakker zijn en minder weerstand hebben, te beschermen. En niet jezelf. Ik blijf het egoistisch vinden als je die prik dus nooit haalt omdat je toch nooit ziek wordt. Het gaat niet alleen om jezelf! Tevens, als je de griepprik haalt tijdens de zwangerschap, gaan er ook antistoffen over de placenta naar de baby dus die bescherm je ook, als die straks midden in griepseizoen geboren gaat worden.... Maar goed, als je niet van een prikje houdt, moet je t vooral niet doen. Want stel je voor dat je even een stijve arm hebt of je paar uur grieperig voelt door de prik! 

Ik haal em deze keer niet. Ben bijna 37 weken zwanger. Bij mij kan het altijd 2 kanten op, stijve arm of ik wordt er ziek van. En zie het nu niet zitten om ziek te worden.
Ook hoefde ik 6 jaar geleden em niet te halen vanwege de zwangerschap en nu kreeg ik wel een oproep 

[quote quote=10130911]Als je in de zorg werkt, net zoals ik, haal je vooral de griepprik om de patienten, die vaak zwakker zijn en minder weerstand hebben, te beschermen. En niet jezelf. Ik blijf het egoistisch vinden als je die prik dus nooit haalt omdat je toch nooit ziek wordt. Het gaat niet alleen om jezelf! Tevens, als je de griepprik haalt tijdens de zwangerschap, gaan er ook antistoffen over de placenta naar de baby dus die bescherm je ook, als die straks midden in griepseizoen geboren gaat worden…. Maar goed, als je niet van een prikje houdt, moet je t vooral niet doen. Want stel je voor dat je even een stijve arm hebt of je paar uur grieperig voelt door de prik![/quote]
Als je er niet ziek van wordt, is je eigen weerstand snel genoeg in staat anti-stoffen aan te maken, en heb je de prik niet nodig.
Hangt ook af van de doelgroep op je werk, hoe schadelijk een besmetting voor hun kan zijn. En of je zelf door je werk een grotere kans op de griep hebt, terwijl je weerstand nu lager is. Ik zou het met de huisarts en/of verloskundige bespreken. 

Terug
Bovenaan