Griepprik ?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal ! Ik hoop dat mijn vraagje doorkomt na al die forum ellende van de laatste tijd. Ik krijg ieder jaar de griepprik. Ook tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik 'm gekregen. de huisarts zei toen dat het geen kwaad kon en mijn longarts zei beter wel dan niet i.v.m. de longen. MAAR nu lees ik steeds vaker om het niet te doen en dat het dus wordt afgeraden. Ik weet het even niet wat ik nou moet doen ! Wie heeft hier ook ervaring mee ? XXX

Hallo,
Ik werk als teamleider en een van mijn medewerksters is zwanger en is afgeraden om de griepprik te halen. wegens andere weerstand in het lichaam.
Ik zou het als nog een keer vragen aan je huisarts en uitleggen dat je het een moeilijke keuze vindt wegens andere opmerkingen rondom je heen.
succes.

Hi XXX,

Ik krijg ook ieder jaar de griepprik (i.v.m Astma). Ik heb aan mijn longarts gevraagd of het kwaad kon en ook voor de zekerheid aan de gynacoloog waar ik loop.
Beide zeiden ze dat het geen kwaad kon.

Groetjes Flower

Hoi Flower en Sporty,bedankt voor jullie reactie. Flower: ik heb bij mijn 1e ook gewoon de prik genomen omdat de huisarts en longarts zeiden dat het beter was 'm wel te nemen als niet. Maar nu lees ik er meer over en vind het een moeilijke beslissing. Ik heb dus ook astma. En tja........eigenlijk weet ik dat ik beter af ben met maar ja.........woensdag moet ik 'm halen. Haal jij 'm dan ook dit jaar terwijl je probeert zwanger te raken ? XXX

MAG DUS ECHT NIET TIJDENS DE EERSTE 3 MAANDEN VAN DE ZWANGERSCHAP OF ALS JE BINNEN 3 MAANDEN NA DE GRIEPPRIK ZWANGER RAAKT!
Vaccinaties en ook de griepprik kunnen afwijkingen veroorzaken aan het vruchtje in de eerste 3 maanden.
Ik kom ook elk jaar in aanmerking voor de griepprik. Vorige week heb ik hierover overlegd met mijn huisarts en dit mag dus echt niet als je zwanger wilt worden.
Dit staat ook vermeld op de voorlichtingsposters over de griepprik!

Terug
Bovenaan