Griepprik

Goedemorgen dames,<br />Ik heb een uitnodiging voor de griepprik gekregen. Blijkbaar vaccineren ze sinds dit jaar ook zwangere vrouwen die dit willen.Ik vraag me af hoe jullie hier over denken. Eindelijk vertrouw ik wel op mijn eigen immuunsysteem, aangezien mijn zoon van 7 van alles mee naar huis neemt waar hij mij niet mee besmet.<br />Ga jij de griepprik ook halen?<br />Tegen de tijd dat het griep seizoen aanbreekt in Januari ben ik al lang bevallen. Qua antistoffen voor de baby heeft het volgens mij weinig zin aangezien ik bijna 34 weken zwanger ben en de baby vanaf 32 geen antistoffen meer krijgt via de placenta. Maar goed…ik weet ook niet alles. Van de kinkhoest vaccinatie was ik 2 weken ziek en het Corona vaccin haal ik niet zolang ik zwanger ben of borstvoeding geef. Ik hoor graag jullie mening.<br />
 
Een griepprik is eigenlijk om jou ziek te maken maar in mindere mate zodat je er minder last van krijgt. Dus als je hem neemt kun je ervan uit gaan dat je ziekig zult worden. Neem je hem niet heb je kans dat je pas griep krijgt na je bevalling. Dat zou dan toch mijn voorkeur hebben gezien je veel energie nodig hebt voor de bevalling.
Ik hoop dat je het zo snapt wat ik bedoel haha
 
Goed punt ja. Ik zal de griepprik ook pas 3 weken voor de uitgerekende datum krijgen. Maar het lijkt me wel fijn als mijn kinderen ziek zijn dat ik zelf fit ben om voor ze te zorgen..
 
Tsja een griepprik kan niet voorkomen dat je later alsnog weer griep krijgt. Dus voor hetzelfde geld zit je er dan 2 keer mee
 
Heb je de informatie van het RIVM hierover gelezen? Daar staat onder andere dat tot 15 dagen voor de bevalling het effect het grootst is, maar dat ook minder dan 15 dagen voor de bevalling er effect voor de baby is. Het klopt niet dat er na 34 weken geen antistoffen meer doorgegeven worden. 
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik/griepprik-bij-zwangere-vrouwen
 
Hoi.
Hier haal ik hem niet. 1 ik ben 38 weken en kan dus elk moment bevallen. 
2. Mijn oudste, mijn schoonbroer, partner en schoonvader hebben 2 weken terug allen de griep gehad, dus ik gok dat ik wel wat antistoffen heb.
3. Het is nog maar de vraag of het griepvaccin werkt. Ze moeten elk jaar "gokken" welke varient de dominerende zou zijn. Dusja met beetje pech baat t niet.
Hier wel kinkhoest gehaald, geen last. Ook geen corona ivm het onbekende langere termijn onderzoek.
Verder doen waar jij je goed bij voelt. Vertrouw je je imuunsysteem, top. Vrees je voor ernstige ziekte, ga je vaccineren. Hoe dan ook jouw keuze, is niets goed of fout aan. Ondanks alle druk en meningen.
Suc6 met de laatste loodjes!
 
Ik heb de griepprik wel gehaald juist zodat mn kindje nog wat meekrijgt omdat hij in februari komt.
Heb 1 nacht wat minder geslapen verder echt geen bijwerkingen.
Autonomie vind ik het belangrijkst ik heb vertrouwen in vaccins en neem die dan ook met een gerust hart.
Plus door de lange quarantaine etc verwachten ze wel dat dit griepseizoen heftiger wordt en echt koorts krijgen tijdens je zwangerschap is natuurlijk ook niet goed.
Succes met je keus!
 
Terug
Bovenaan