Griepspuit halen tijdens zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ik ben nu bijna 10 weken zwanger van ons 1ste kindje en omdat ik in een risicogroep zit ben ik verplicht de griepspuit te halen.
Mijn huisarts vind dit echter geen probleem en kan het allemaal geen kwaad, maar de verloskundige en gyn. zijn er minder over te spreken?!
Iom de verloskundige haal ik de griepspuit nu in de 14de week van mijn zwangerschap, heeft iemand hier ervaring met het halen van de griepspuit tijdens haar zwangerschap of waarom heb je hem juist niet gehaald?

Bedankt alvast!

Ik behoor ook tot een risicogroep. Ik heb de griepprik bij mijn vorrige twee zwangerschappen ook gewoon gekregen. (het zijn kerngezonde meiden  geworden.)

Groetjes,

Mariska

Hallo Beaker,

Ook ik zat met het probleem, heb de huisarts gebeld en internet afgespeurd.
Allebei zeiden ze het zelfde.
tot de 13de week van je zwangerschap kan je beter geen griepprik halen
Dit vond ik op inetrnet:
Ik ben zwanger, kan ik mij dan toch laten vaccineren?
Als je zwanger bent, is het krijgen van griep, en dan met name de complicaties die het gevolg kunnen zijn van griep, een risico voor moeder en kind. Daarom wordt vaccinatie vaak aanbevolen voor zwangere vrouwen, die tijdens het griepseizoen (december tot april) in het tweede of derde trimester van hun zwangerschap zijn (dus meer dan dertien weken zwanger). Als je tot de risicogroepen behoort, wordt vaccinatie aanbevolen ongeacht het stadium waarin de zwangerschap zich bevindt.
Alleen vrouwen in de eerste drie maanden van de zwangerschap kunnen beter even wachten met de prik.

Ik zal je huisarts nog maar een keer bellen.

Groetjes Mirjam

Hallo,

Ik ben zwanger van mijn 2e kindje, 16 weken. En dit jaar jaar mag ik de griepspuit niet van mijn huisarts! Toen ik zwanger was van mijn dochter mocht ik hem wel. De griepspuiten bevatten elk jaar andere virussen en mijn huisarts vind het dit keer niet verstandig. Ik sla hem dus over dit jaar. Veel succes met je beslissing.

Groetjes Suzan

Hallo Allemaal

Ik val binnen meerdere risicogroepen en vorig jaar was ik net 6of 7 weken zwanger toen ze de prik uitdeelden.
Er werd mij meteen verteld dat ik de prik niet mocht krijgen i.v.m. niet voldoende informatie over wat de prik met de kleine zou doen dus was de beslissing al genomen en heb de prik  overgeslagen.
Ik heb geen griep  gehad en ik voelde mij er goed bij om de prik maar eens over tye slaan.

Groetjes van mij  

Hoi,

Bij ons zetten ze hem als je meer als 20 weken zwanger bent.

daarvoor liever niet

groetjes Barbrfa

HoiHoi,
Beetje late reactie misschien maar lees het nu pas. Ik ben nu net 7 wkn en mijn huisarts heeft mij afgeraden een griepprik te halen omdat er te weinig over bekend zou zijn over de gevolgen...

Dominique

Hallo,

Zo de meningen verschillen hier nogal merk ik.
Ikzelf werk in een verpleeghuis en wij mogen elk jaar de griepspuit halen.
Vorig jaar werd het afgeraden door de verpleeghuisartsen en dit jaar zeiden ze dat het geen probleem was om je te laten vaccineren.
Ik wist nog niet of ik zwanger was, dus heb hem gewoon gehad.
Nu weet ik nog niet zeker of ik zwanger ben, zag vandaag op de test een heel heel erg licht streepje. Dus vermoed van wel, maar ga morgen nog eens testen voor de zekerheid.
Ik zou dan in mijn 4e week van mijn zwangerschap zitten en heb de griepprik 2 weken geleden gehad (2 dagen na mijn eisprong).

groetjes Larissa

Terug
Bovenaan