Grietje eet opeens slecht

Lieve medemama's,

Geen idee wat ik met mijn grietje aanmoet. Ze was altijd een lekkere eter: ' s ochtends een boterhammetje, 's middags 2 boterhammen en 's avonds lekker eten wat de pot schaft. Alleen de afgelopen 3 weken eet ze bijzonder slecht. ' s Middags gaat er met moeite nog niet eens 1 boterham in en het avondeten wil helemaal niet. Ja een toetje (beetje vruchtenyoghurt), dat lust ze wel. Maar ook tussendoortje gaan er niet zo gretig in als gewoonlijk. Normaal gesproken verslond ze een koekje, maar dat is niet meer. Ook drinkt ze slecht.

Daarbij komt ook nog eens dat ze steeds af en aan diarree heeft of weinig plast (niet zo gek als je weinig drinkt). Voor de rest is ze lekker vrolijk hoor en speelt ze lief, dus ze oogt niet echt ziek.

Maar ik heb geen idee wat ik hier nu mee aanmoet. Van de 1 hoor ik dat er wel een buikgriepje rondgaat en de ander vindt ik dat ik naar de hh moet en de ander zegt weer het is een fase. AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH, nu weet ik het niet meer!

Zo dat moest ik ff kwijt!

Zolang ze niet ziek oogt zou ik met niet al te veel zorgen maken. Ja, de buikgriep gaat rond, kan er over meepraten momenteel. Maar dat moet na een week toch wel weer over zijn lijkt me. Dunne luiers hebben we hier ook nog steeds wel als er tanden/kiezen doorkomen, dus dat zou ook nog kunnen. Gaat hier ook vaak gepaard met slechte eetlust.
En het is inderdaad bekend dat kindjes van die fases hebben waarin ze minder eten, gewoon omdat ze niet zoveel nodig hebben.
Wat bij jouw grietje de oorzaak is, kan ik natuurlijk niet zeggen. Probeer haar wel zoveel mogelijk te laten drinken, gewoon de hele dag door aanbieden.
Als je het niet vertrouwt, maak dan gewoon een afspraak bij de huisarts.

Sterkte!
Ellen mv Julian

Veel kindjes gaan na een jaar opeens slechter eten.
Het eerste jaar komen ze in verhouding ook heel veel aan en dat gaat ineens veel minder snel na het eerste jaar.

Ik zou me er niet druk om maken.
Zolang ze van alles een beetje binnen krijgt en zo dus geen vitamine-gebrek krijgt is het ok.

Sterkte!

Tessie

Die fase duurt hier ook al weeeeeeeken. Maar het zal vast goed komen. Ik denk zomaar dat als ie 18 is dat ie z'n bordje wel zal leegeten ... En anders moet ie maar een vrouw zoeken die wel lekker kan koken! haha
Leifs Nelleke

Zolang ze niet ziek is en genoeg vocht enzo binnen krijgt zou ik me niet zo'n zorgen maken. Hoe meer nadruk je legt op het eten, hoe meer ze tegen keren

Succes

Terug
Bovenaan