grijze haren!!!

Benthe is de laatste weken zo ontzettend lastig dat ik er haast grijze haren van zou krijgen!!!

Ze is zo ontzettend brutaal, slaat, schopt, valt haar kleine zus lastig en slaapt snachts ontzettend slecht!!!

Ik vind het zo moeilijk om positief te blijven en vraag me af of jullie dit herkennen en of jullie tips hebben!!

Groetjes Martine

o ik dacht dat je echt al grijs werd! hihi Daar kan ik wel over meepraten, maar over de rest eigenlijk niet. Het enige wat ik me kan bedenken is bijvoorbeeld in het weekend de kids verdelen tussen je man en jou of eventueel oma/opa en dan iets leuks met haar alleen gaan doen. Dat ze alle aandacht krijgt. Uit je verhaal lijkt het erop dat ze het moeilijk vindt om bv op aandacht te wachten.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze niet zo fit is. Dat was de afgelopen periode bij Isabelle het geval en toen bleek ze dus een blaasontsteking te hebben. Dat verklaarde zoveel.
Ik hoop dat het snel weer wat beter gaat.

Groetjes Babybelle

Hoi Martine,
Is Diede soms iets meer wakker of meer beweeglijk"? Want daardoor vraagt zij meer aandacht en dat is voor Benthe natuurlijk lastig.
Wat Carina zegt helpt hier wel goed. Echt even alleen iets met Benthe doen.
En voor het slapengaan beneden nog even samen iets leuks doen. Dan laat je Benthe kiezen tussen bijvoorbeeld boekje lezen of even samen tekenen.

groetjes Maris

Hoi Martine,

Wat lastig dat Benthe zo kan zijn!
Ik denk echt niet alles om aandacht draait hoor! Het zal er tuurlijk mee te maken kunnen hebben omdat Diede veel energie vraagt van jullie. Maar de tijd van het uittesten is ook aangebroken, tenminste, dat is bij Dylano het geval.Die kan soms ook zo uit de hoek komen.. Slaan, schoppen, bijten, broertje pijn doen.. t hoort er allemaal bij. Dylano beland dan ook gelijk zonder pardon op zn stoeltje, en wat een uitvinding is dat ding zeg!!
Als we al tegen hem zeggen: Nog 1x, en je gaat op je stoel, zegt hij al: NEEEE, NEEE!! ;-)
Dus bij ons werkt heel erg consequent zijn.
En natuurlijk moet je ff de tijd met Benthe alleen zien te pakken, maar dat begrijp je volgens mij zelf wel.

Meid, heel veel succes!

Liefs Deb.

Dat is dus juist niet het probleem, ze krijgt juist al alle aandacht en Diede komt eerder te kort.

Ze is waarschijnlijk gewoon niet fit, en omdat ze zo slecht slaapt toch in een pesthumeur. Maar de dingen die ze dan doet.... zo vervelend. En ook dat continue moeten straffen om consequent te blijven, vindt het allemaal zo negatief en zo jammer!!!

Ben haar constant positieve aandacht aan het geven en aan het belonen, maar op de een of andere manier komt t niet aan!!

Nou we hebben het met Rik ook gehad en ik was toen net zoals jou het helemaal zat en was niet positief meer. Ik heb Rik toen een aantal keer wel duidelijk gestrafd en consequent geweest en dat heeft uiteindelijk geholpen. Die kinderen hebben duidelijkheid nodig. En sorry alleen maar afleiden en positiviteit werkt ook niet altijd volgens mij. Ik denk even een week goed doorzetten, wat niet mag mag niet PUNT. En dat moet duidelijk worden.
Misschien zeg ik het nu heel hard en komt het niet helemaal over, maar weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven.

Succes,

X saskia

Hey Martine..
Het zit niet mee zeg..Ik herken helaas het gedrag van Benthe wel hoor..Hier was onze Bente destijds ook onuitstaanbaar vervelend toen Mees was geboren..en ik moet helaas zeggen, dat ze ook nooit heel close zijn geworden..Hebben nog steeds de nodige ruzies, en onenigheden!
Met Lieve daarintegen is ze veel leuker qua omgang.
Maarja, hier heb je ook niet veel aan he!!

Ik denk ook niet dat het perse om aandacht gaat..Ws fase, en toch alle veranderingen van de laatste tijd..Daar moet je even doorheen...
Waarschijnlijk zal het nog wel even duren..
Succes ermee..

Hoe is het met Diede nu?
Is er al wat verandering merkbaar?

Liefs Rina

Hey Martine,

Hoe gaat het nou met je?

En je hoeft het helemaal niet jammer te vinden dat je consequent moet zijn. Dat hebben onze kindjes nodig, echt waar! Een kind voelt zich het gelukkigst, als het weet waar het aan toe is. Dus bijv. niet de ene x iets wel laten doen, en de andere x het weer verbieden.
Ik zeg niet dat jij dat doet hoor, helemaal niet zelfs, maar wil alleen maar zeggen dat het goed is als je consequent bent.

Liefs Deb.

Terug
Bovenaan