Grijze wolk

Ik ben inmiddels 16 weken zwanger van de 2e en merk dat ik niet blij ben. Ik vind het lastig dat mijn lichaam weer veranderd, ik voel me dik en weet sochtends niet wat ik aan moet doen omdat ik niet blij ben met wat ik in de spiegel zie. Ik heb moeite met mensen die enthousiast reageren op mijn zwangerschap, ik mijd het onderwerp het liefst. Natuurlijk ben ik blij met mijn zwangerschap maar voel me erg neerslachtig en dat maakt het heel lastig. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik hier ook last van maar het lijkt nu nog erger en ik had zo gehoopt dat het nu anders zou zijn. Ik zit momenteel sowieso slechter in mijn vel door het hele Corona gebeuren. Zijn er meer vrouwen die op een grijze wolk zitten? Hoe pakken jullie dit aan? Tips? Alvast bedankt.<br />
 
Ja, wel andere redenen, maar ook niet happy. Ik heb daarom de verloskundige gebeld (of je geeft het aan bij een controle) en gevraagd of zij iemand wisten die mij hiermee konden helpen. Dat heeft heel goed geholpen en ik vond al snel rust en kan nu ook weer genieten van de zwangerschap.
Ik hoop voor je dat je ook iemand vindt die je wat ondersteuning kan bieden. Je bent niet verplicht te genieten van je zwangerschap, maar het is wel een stuk fijner ?
 
Ik heb om andere redenen mij ook niet fijn gevoeld in het begin van de zwangerschap. Ik zou je adviseren dit met je verloskundige te bespreken. Vaak heeft het lokale ziekenhuis een pop-poli om je hierin te begeleiden.
 
Hoi
Ik ben ook 16 weken en ik merk dat ik ook wat neerslachtig ben. Bij mij heeft het echt met corona te maken en merk dat ik die sleur beu ben. Ben ook een stuk meer vermoeid als bij mijn eerste zwangerschap en merk dat ik me schuldig voel tegen over mijn dochter dat ik niet zoveel energie heb als normaal.
 
Ik ben nu 25 weken zwanger en ook neerslachtig. Merk dat oude negatieve gedachtenpatronen weer omhoog komen doordat ik minder kan werken vanwege vermoeidheid. Vandaag bij de huisarts langsgeweest en doorverwezen naar de praktijkondersteuner omdat ik me niet zelf uit m'n patronen kan trekken. Hopelijk gaat dat helpen! Moeilijk om me niet schuldig te voelen over neerslachtigheid en stress omdat ik weet dat dat ook niet goed voor m'n kindje is...
 
Momenteel 22 weken zwanger en merk dat mijn buik laatste 2,5 week echt een groei spurt aan het maken is. En helaas niet alleen mijn buik, from top to bottom. Daardoor ook behoorlijk onzeker/neerslachtig omdat ik nog ‘zo lang’ moet. Ben ook mijn baan kwijt geraakt door Corona dus zit sinds mijn 12e week zwangerschap thuis waardoor ik helaas ook een ander (slechter) eet patroon krijg. Dus veroorzaak het ook nog wel voor 75% zelf. Ik probeer mezelf elke ochtend even zo mooi mogelijk te maken makeupje op mijn haren in de krul bij wijze. En de kleren, tja. Het word straks mooier weer en dan draag ik lekker veel lange losse jurken waardoor de nadruk op mijn buik gericht gaat zijn. En dat vind ik dikke prima!
 
Terug
Bovenaan