Grimms/grapat/holztiger

<p>Een tijdje geleden stelde ik de vraag in een mama groep op fb waar hun kindjes graag mee speelden. Deze merken werden genoemd…</p><p> </p><p>Ik vond het duur maar heb toch enkele dingen aangeschaft omdat ik er zelf door geprikkeld werd, maar mijn dochter niet zo... ze speelt wel graag met open einde speelgoed maar dan vooral Duplo en Playmobil enz …</p><p> </p><p>Hebben nog mensen de ervaring dat ze niet naar het (dure) grimms speelgoed omkijken? (Enkel de ringen en ballen hebben succes, maar plastic ballen zijn ook succes natuurlijk, denk ik dan) </p><p> </p><p>Voorlopig is het dus maar decoratie geworden… Eigenlijk zonde</p>
 
Tja, eerlijk gezegd is het behoorlijk duur en ik vind het onnodig. Het ziet er prachtig uit, is van hout, duurzaam en blablabla... maar uiteindelijk spelen ze er idd amper mee.

Ik werk op een kinderdagverblijf en zelfs daar wordt er amper mee gespeeld. Ook bij mijn eigen dochters van 3.5 en 21 maanden blijft het speelgoedkeukentje, duplo, playmobil en poppenhuis favoriet, naast knutselen, verven, kleien en kleuren.

In het begin wilde ik ook graag rustig en houten speelgoed maar in de loop van de jaren ben ik er wel een beetje van terug gekomen omdat ze nou eenmaal graag speelgoed met kleur en geluid hebben. Nu hebben we hier maar 1 item wat geluid maakt hoor, van mij hoeft het ook zeer zeker niet allemaal van v-tech te zijn met z'n schreeuwende kleuren en geluiden.

Neefje van ons heeft een wobbel, iedereen is lyrisch enthousiast over dat ding, maar echt altijd als we daar zijn zitten de vingers of tenen van m'n dochters er onder en t is altijd krijsen. Dus die komt er bij mij niet in, haha! Lang leve de duplo, play mobil etc.. dat is toch ook fantastisch en tijdloos speelgoed!
 
Heb je al eens geprobeerd om samen te spelen met het Grimms speelgoed? Of juist ermee te gaan spelen terwijl zij met wat anders speelt?

Van het open einde speelgoed is niet meteen duidelijk wat de bedoeling is (vandaar uiteraard ook de naam). Het kan zijn dat de fantasie van je kind hierin een beetje geprikkeld moet worden. Bij een keukentje en auto is dit allemaal minder omdat die voorwerpen redelijk voor zich spelen.

Pinterest heeft ook leuke ideetjes over de manieren waarop je ermee om kunt gaan. Of zoek eens op "Montessori spelletjes". Grimms past heel goed bij Montessori en mogelijk vind je daar nog wat tips.

Het kan ook helpen om het speelgoed tijdelijk weg te zetten (buiten het zicht) en na een tijd weer terug te halen. Dan lijkt het "nieuw" en kan het weer aantrekkelijk zijn.

En in het ergste geval: verkopen en iets van het geld kopen wat meer wordt gewaardeerd door je lieveling ;)
 
Terug
Bovenaan