Grimms speelgoed investering waard?

<p>Ik vind de blokken van grimms prachtig. De regenboog en al de toebehoren ook.</p><p>Maar word hier daadwerkelijk mee gespeeld? </p><p>Is het de investering waard?</p><p>Wat maakt de blokken zo speciaal? Ik lees wel vaker op facebook op groepen dat hun kinderen enkel speelde met grimms blokken en niet met gewone blokken...</p><p>Zijn die dan echt anders of is het gewoon omdat het kind andere blokken niet kent? Hier hebben we een blokkenton van de Hema, veel mee gespeeld maar de laatste tijd niet meer omdat hoog stapelen moeilijk gaat met die blokjes</p>
 
Ik zie persoonlijke de waarde niet van de Grimms spullen.

Ik werk op een kinderdagverblijf waar we veel Grimms spullen hebben. De regenboog, blokken, poppetjes, van alles. Maar echt spelen wordt er weinig mee gedaan.
Er wordt veel meer gespeeld met de boerderij dieren, autootjes, trein en keukentje.

De regenboog-bogen liggen altijd door de hele ruimte en kinderen weten niet wat ze ermee moeten doen. Alleen als je samen met ze speelt kun je wat bouwen. Maar ik vind er persoonlijk weinig aan en snap niet waarom dit zo'n 'hit' is. Het is me veel te duur voor een stuk hout. En blokken zijn blokken is mijn mening, of ze nu van Hema of Grimms zijn.
 
Ik heb me er ook in zitten verdiepen omdat ik het zo mooi vindt. Het schijnt helemaal bij de "natuurlijk spul" en "montessori" te passen. Ideaal in de ogen van mensen die erg tegen Vtech rommel zijn enzo. Dat is volgens mij de hype. En eerlijk? Daar ben ik zelf ook gevoelig voor. 

We hebben nu een ton Woezel en Pip blokken, al maanden en daar speelt ze heerlijk mee. Dus ik heb mijn eigen voorkeur maar geparkeerd en het zo gelaten. Want ik geloof dus ook niet zo dat mijn dochter er mooie regenboogdorpen van gaat bouwen en met veel goedkoper speelgoed is ze ook uren vermaakt, en hoef ik toch niet aan de VTech en zoef zoef auto's of whatever. (beetje zelfspot hier :)

Wat ik wel mooi vind voor als ze wat groter is, is de Grimm jaarring, dat je elke maand een objectje erin zet en erbij wat uit de natuur kan verzamelen bijvoorbeeld, en over de seizoenen leren. Maar wie weet ga ik dan ook wel voor de normale seizoenentafel zoals iedereen 'm maakt haha!
 
Is het de investering waard? Vast wel. Maar de blokken van een factor 3-4 goedkoper zijn dat ook. Ik heb nog steeds de blokken uit mijn jeugd...
Je kunt erover lullen wat je wilt, maar het blijven houten blokken met een kleurtje. Het enige waar je daarbij op moet letten is dat het een beetje kindvriendelijke verf is die erop zit ;)
 
Ik vind het ook wel erreg duur hoor. En Hema heeft hele leuke fijne blokken met veilige verf, dus die hebben wij. Soms ga ik tweedehands wel voor bepaalde merken, maar wat ik er zo van tegen kwam vond ik het niet nodig om zulke dure blokken te kopen.
 
Terug
Bovenaan