Groei 3 maand oude baby?

Hey dames/heren

ik vroeg me af hoe groot jullie kleintjes waren of zijn met 3 maand,  Mijn dochtertje is nu 14 weken en is 4200 gram en is 52 cm.

ik heb het idee dat ze veel kleiner is dan de gemiddelde 3 maand oude baby aan gezien een vriend een pas geboren baby had rond haar lengte en gewicht.

Al hoe wel ze hier niks van zeggen op het CB maak ik me toch wel zorgen, ( ze is 3 weekjes te vroeg geboren en woog 1890 gram en was rond de 40/42 cm)

 
Onze dochter was met 3 maand 6225 gram en 61 cm. Zij woog met de geboorte al 3740 gram. Het verschil is groot maar zolang je dochter gewoon goed groeit en haar fles of borst goed leeg drinkt zou ik me er niet zo druk over maken.
 
Dag Suzanne,

Het verschil tussen kindjes is zo enorm, ik zou je niet teveel zorgen maken, het CB nog eens bevragen(en vraag dan aan de arts, niet aan de verpleegkundigen) die kan je geruststellen denk ik.

Ter illustratie; mijn dochter is 5 weken te vroeg geboren en woog bij geboorte 2380 gram. Ze is nu 17 weken en bijna 6 kg en 64 cm.

Ze heeft een tijdje heel fors gedronken, waardoor ik me nogal zorgen maakte. De arts zei toen dat premature kindjes gewoon moeten inhalen en de een doet dat op een vroeger moment dan de ander.

Het komt echt wel goed met die kleintjes hoor!
 
Terug
Bovenaan