<p>Hoi</p><p>Ik heb een groeoecho bij precies 30 weken gekregen ivm 2 keer covid door maken in mn zwangerschap. Omdat ze soms zien dat placenta minder goed gaat werken en daardoor de baby wat kleiner kan zijn. Zo gezegt zo gedaan. Baby was een P30 klein maar prima.Buik en benen waren prima alleen hoofdje was iets smal maar prima volgens eigen curve aldus de verloskundige. Een week later voelde ik de baby iets minder en meost hem stimuleren om te bewegen en reactie duurde soms wel even. De verloskundige kwam langs en hartslag was goed en buik ook. Maar volgens standaart protocol moest ik alsnog voor een hartfilmpje en een echo naar de gyn. Die vond mn buik te klein. Deed een echo en kwam gemiddeld op een P12. Hoofd was smal maar dat groeide in zn eigen curve. Buik was nu te klein en dit was eerder niet het geval. Alleen normale benen en hartslag was ook goed. Placenta doorbloeding was ook goed. Ik moet nu elke week de flow laten meten en om de 2 weken groei echo. </p><p>De gyn zei vaak ligt het aan de placenta of genetisch en in een klein geval toch een afwijking aan het kind maar dat ze daar nu niet aan denken omdat de 13 en 20 weken goed waren. </p><p> </p><p>Ik ben erg bang geworden en snap niet hoe dit ineens kan. Iemand die ervaring heeft en mij hier wat over kan vertellen?. </p>