Groei achterstand

Hello ladies,

Ik twijfelde of ik dit wel op het forum wilde plaatsen, want ik maak me er zelf niet zo heel druk om.

Afgelopen donderdag bij de vk voor prikken. Bij controle van de baby gaf ze aan dat de baby mogelijk een groeiachterstand heeft van 2 a 3 weken en dat ik een extra echo aan moet vragen. Nu is een extra echo nooit weg natuurlijk, maar hoop wel dat alles in orde is. Ik voel haar nog steeds goed trappelen en bewegen en ik voel mezelf ook nog steeds goed. Daarom maak ik me niet zo druk.

Toch was ik benieuwd of iemand van jullie dit eerder heeft gehoord?

Liefs,
Kim

Hoi Kim,
Tja niet elk kindje komt even groot ter wereld toch?Misschien krijg jij gewoon een kleine meid. Want het zijn toch allemaal gemiddeldes waar ze naar kijken en ieder kindje is anders. En het kan ook nog zo zijn dat je kindje straks een groeispurt krijgt als jij met verlof gaat omdat je dan meer rust hebt. Ik zou me ook niet al te druk maken tot dat de verloskundige zegt dat daar rede voor is.
Geniet van je extra echo!
Liefs,
Mar

Hoi Kim,
Is dit niet al eerder geconstateerd bij de 20 weken echo?
Ik heb in mijn vorige zwangerschap 2 verloskundigenpraktijken gehad i.v.m. verhuizing. Ik had een enorme buik en beiden zeien dat ik veel vruchtwater zou hebben, maar een klein kindje. Onze dochter woog 8 pond bij de geboorte en was dus echt geen klein meisje.
Succes er mee, groetjes...

Hoi Kim,

Ik zou me er nog niet te druk om maken hoor.
Bij m'n vorige zwangerschap moest ik op een gegeven moment ook minder gaan werken omdat hij dacht dat het een groeiachterstand had van 2 a 3 weken en ons mannetje woog met zijn geboorte 3240gr en was 49cm lang dus dat is gewoon. Het is nu nog een fijn mannetje om te zien, dus geeft niets hoor.
Maar een extra echo is nooit weg hoor.
Zolang je het maar goed voelt bewegen, lekker blijven genieten.
Succes er mee...

Hey Kim,

Ik zou me ook niet te druk maken, ik kreeg bij Senne te horen dat hij te groot was.... nou extra echo en de gynaecoloog wist niet waarom dat nodig was. Met de geboorte woog Senne 3330 gram. Dus gewoon gemiddeld! Dus geniet idd van de xtra echo!

Liefs

ik sluit me daarbij aan.
Ik kreeg bij mijn eerste te horen dat het minstens een 8-ponder zou zijn. Nou was net 3200 gram. Een extra echo is mooi meegenomen, maar wat zegt de grootte? Zo lang je het voelt bewegen, lijkt me dat goed. Je kunt er toch niets aan doen.

Groetjes,
Tamar

hoi hoi,

ik heb toevallig vorige week een extra echo gehad omdat ze de groei wilden checken.

volgens de kaart ligt het gewicht en de grootte van onze baby iets onder de middellijn. en ze schatten op een 6 pond baby bij de bevalling.

op de 20 weken echo zagen ze ook al dat onze baby iets kleiner dan gemiddeld is.

dus niks om je zorgen over te maken hoor. de vk wil natuurlijk ook graag het zekere voor het onzekere.

x jessica

denk inderdaad ook nog niet te druk overmaken.
een echo is natuurlijk wel even handig om te zien.
van hoe en wat.
maar ook als het dna zo is dat de baby iets aan de kleine kant is zal het denk ik wel mee vallen.
ik heb van mijn zoontje ook nog een extra groei echo gehad.
daar kwam goed uit.
denk zelfs dat die toen al wat meer woog dan wat ze geschat hadden geloof.
anders zou die geloof ik wel binnen 4 weken zo iets 1 kg zijn aangekomen. zijn geschatte gewicht 3 a 4 weken voor zijn geboorte was iets van 2900 gram.
hij woog bij de geboorte 3900 gram.
denk dat deze ook wel aardig zwaar wordt rond de 4000 gram. met pretecho werd die al zwaarder geschat dan hoort te zijn.
we zullen zien of ik deze keer weer een groei echo krijg.
groetjes van mij

Terug
Bovenaan