Groei baarmoeder

Hoi Meiden,

Ik maak me (weer eens) een beetje ongerust. Ik ben morgen precies 24 weken zwanger en op zich voel ik me hartstikke goed en heb ik weinig klachten. Verder is onze kleine erg bewegelijk en voel ik hem / haar geregeld. Nu alleen het volgende; mijn bovenrand van mijn baarmoeder reikt nu pas tot ongever 1 cm boven mijn navel. Dit terwijl ik overal lees dat de rand nu wel zo'n 4 cm boven mijn navel zou moeten zitten. Ik zal me wel weer zoregn maken om niks, maar ik ben toch een beetje ongerust. Dus vandaar mijn vraag; herkennen jullie dit? Ik ga pas weer over 2 ½ week weer naar de verloskundige.

Groetjes van Melanie
 
hoi melanie.
meid maak je niet teveel druk! die 4 cm is alleen een gemiddelde. mijn moeder had bijna de hele zwangerschap geen buik, en ze heeft 2 gezonde kinderen gekregen. maak je niet druk hoor. het komt allemaal goed!
xxx van sandy
 
Hoi Melanie,

Niet iedere zwangerschap gaat zoals het in de boeken staat he. Ik ben nu 20 weken zwanger en mijn nischtje ook. Haar buik is veel groter en toch groeit mijn kind ook goed. Blijf maar rustug hieronder, het is vast goed.

 
inderdaad iedere zwangerschap is anders, ik ben 22 wkn zwanger en mijn baarmoeder steekt 4 cm boven navel uit...mijn baarmoeder is 2 wkn verder als t kindje zeg maar.
Dit gebeurd ook wel vaker zei de vk,bij iedere vrouw is t weer anders.
I kzou me er niet te druk over maken als ik jou was,probeer te genieten.

Als de vk het niet vertrouwd had ze je allang doorgestuurd naar de gyn.

 
Hoi Melanie.

Toen ik 20 weken zwanger was had ik al net zo'n grote baarmoeder als een vrouw die 30 weken zwanger is. Ik ben nu 34 weken zwanger en moest vorige week met spoed naar het ziekenhuis voor een echo omdat de verloskundige mijn baarmoeder te klein vond en bang was dat de baby niet genoeg gegroeid was. Wel vreemd natuurlijk, eerst te groot en dan te klein. Gelukkig was er niks aan de hand. De vrouw die de echo afnam vertelde dat veel verloskundigen de grootte van de baarmoeder afmeten vanaf de plek van je navel. Maar de navel zit niet bij alle vrouwen op dezelfde plek dus is dit ook helemaal geen goede referentiekader. En bij sommige vrouwen is de baarmoeder juist weer wat breder en minder hoog. Je hoeft je dus absoluut geen zorgen te maken hoor!!

En als je dat wel blijft doen kun je natuurlijk altijd de verloskundige bellen en vertellen dat je je een beetje zorgen maakt en of je al eerder op controle mag komen.

Heel veel succes en vooral plezier nog met je zwangerschap!

Groetjes Saskia
 
Hoi, morgen ben ik 27 weken zwanger van de vierde en mijn baarmoeder zit nu pas 4 cm boven mijn navel. Ik moet wel zeggen dat ik nu een brede baarmoeder heb. de groote van de baarmoeder zegt erg weinig. Bij mijn oudste had ik een gigabuik groter dan die van mijn tante. Ik ben bevallen van een kindje van 5 en een halve pond zij van een tweeling van 7 en 7 en een halve pond.

Het belangrijkste is dat de baby het goed doet.
 
Hoi,

Bij 24 weken zat mijn baarmoeder ter hoogte van m'n navel en nu met 27 weken er een cm of 3 boven....
De VK vond de vorige tot aan de navel heel normaal. Dus geen zorgen maken!

 
Terug
Bovenaan