Groei baby blijft iets achter

Hallo,
Ben hier voor t eerst weer sinds mijn vorige zwangerschap (Kasper, wordt in okt 3) en nu ben ik zwanger van de tweede en in september uitgerekend. Gisteren was ik bij de vk en ze gaf aan dat de groei van de baby iets achterblijft. Ongeveer met een week (maar op het echo scherm zag ik een zwangerschapsduur van 26 wk en 4 dgn) Ik ben nu 28 weken zwanger. Ik moet over twee weken terugkomen en dan gaat ze weer meten. In de tussentijd moet ik maar wat rustiger aan doen. Vind ik altijd lastig. Ben op mijn werk van 8 uur naar 7 uur per dag gegaan. Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt.
gr Joeki

hoi Joeki,

nou ik kan me voorstellen dat je er van schrikt, zelf heb ik het ook twee keer meegemaakt dat de groei van de baby achterbleef. Bij mij kwamen ze er rond 30 weken achter. Ik heb het daarna ook rustiger aangedaan, voor zover dat kon, maar ik kreeg evengoed twee keer een baby met 41 weken van 5,5 pond ( zoon 2820; dochter 2680). Tja, kleine kindjes dus, maar ook weer niet té klein. Gewoon beiden thuisgeboren. Nu ben ik ruim 28 weken zwanger van de derde, en heb volgende week een groei echo. Niet dat er nu signalen zijn dat het kindje in groei achterblijft, maar meer uit voorzorg. Ik zie het allemaal wel, maak me er nu niet veel zorgen om. Ze kijken ook direct naar de doorbloeding in de navelstreng en maken een CTG van het hartje. Die dingen geven aan of het kindje het goed heeft, en als dat zo is zegt mij dat meer dan de groei! Ben je ook weinig aangekomen in gewicht? En hoe veel woog jouw eerste?
Maak je niet te veel zorgen hoor, ze gaanhet nu goed volgen!
grtjs, marleen

Ik heb met 25 weken en 30 weken extra groeiecho's gehad omdat ons kleintje ongeveer een week achterliep in groei. Ook kwam ik niks in kilo's aan, en groeide mijn buik weinig.
Advies was om rustig aan te doen, en tussen de middag te gaan slapen/rusten. Als de groei dan nog achter zou blijven moest ik halve dagen gaan werken.
Uiteindelijk bleek het allemaal wel mee te vallen en is mijn dochter met 39 weken geboren, en woog ze 5,5 pond.

Terug
Bovenaan