Groei blijft achter bij 7maandjes oud.

<p>hoi,</p><p>Al vanaf de geboorte hebben wij een kleine dame, was dismatuur (2270 gram). Nu bijna 7 maandjes oud en weegt 5,8kg. CB is tevreden, kinderarts echter niet. Onze kleine meid wordt al gezien door een dietiste, welke de hoeveel schepjes per voeding heeft opgehoogd. Krijgt Nutramigen omdat ze kenmerken voor koemelkallergie vertoont. (19 en 26 intolerantietest in het ziekenhuis). Verder zijn papa,mama en grote zus ook klein en fijn van stuk. Toch wil de kinderarts haar groei “versnellen”.</p><p>verder is het een vrolijke dame wat goed eet en drinkt. 4 flesjes van 150, fruithapje, bordje pap en warm eten gaat allemaal op. </p><p>Nu vroeg ik mij af er meer mana’s zijn die in hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten en wellicht ervaringen willen delen?</p><p>groetjes Caroline</p>
 
Onze zoon is 9 maanden. Qua groei gaat hij prima, maar qua gewicht niet. Hij is best een eind onder het gemiddelde. Hij weegt krap aan 8 kilo met een normale lengte, dus hij is erg slank. 
Nu is onze zoon erg actief en geeft heel goed aan wanneer hij genoeg eten gehad heeft. Ik maak me er verder geen zorgen om, want zijn vader was nog veel kleiner en lichter dan onze zoon. Het zal wel in de genen zitten. Ik geef 'm af en toe wel een extra baby koekje of wat diksap, want hij kan het prima hebben. 
Gaat je dochtertje qua ontwikkeling goed? Dan zou ik me echt geen zorgen maken. 
 
Wij hebben t zelfde gehad met onze zoon!
Met 37 weken geboren met een prima gewicht. Al snel verdenking op koemelk allergie door dr kinderarts maar bleek bij provoceren met 6 maanden t niet te zijn. Groei wilde in t begin niet echt vlotten. 
Tussen hij 8 maanden was bleek hij in totaal maar 150gram gegroeid in 9 weken. Dus zou beter in de gaten worden gehouden en nu met dik 9 maanden ineens bijna een kilo gegroeid in 5 weken. Dus het zegt soms niks. 
Wat wil de kinderarts er aan doen dan? Hoeveel fruit/groente/brood krijgt jullie kindje? 
 
Onze dochter is verder vrolijk en vol energie, beweegelijke dame! Qua eten krijgt ze iedere dag een potje fruit of vers fruit. En ook het avondeten en flessen gaan goed, en als ze genoeg heeft blijft de mond dicht haha. Als tussendoortje een maisstukje of soepstengel.
De dietiste is nu opnieuw aan het berekenen of ze qua melk/schepjes poeder goed zit.
Fijn te lezen dat ik niet de enige ben. En ook hier een slanke papa en mama, zelfs opa en oma van beide kanten zijn slank. Maar als ik dit vertel bij de kinderarts en de dietiste wimpelen ze dat weg. Ze moet  een inhaalgroei laten zien! Zo frustrerend dit.
 
Dat is inderdaad heel frustrerend! Maak je jezelf er geen zorgen over, doet een ander dat... Fijn dat ze verser vrolijk en energiek is. Dan heeft ze er zelf in elk geval geen last van. 
Ik ben persoonlijk blij dat ik pas weer in september naar het CB moet, want ik weet toch al wat ze gaan zeggen: hij is te licht. De laatste x hadden we een fijne ka die zich ook geen zorgen maakte, mede omdat hij zo beweeglijk is. 
't klinkt ook alsof ze genoeg krijgt. Misschien kun je 's ochtends nog wat pap geven en tussen de middag een broodje proberen? 
Onze zoon van 9 maanden drinkt 3 flessen op een dag (2x 180 cc, 1x 210 cc), 's ochtends een half broodje, tussen de middag een hele. Verder 200 gram fruit en groenten, soms een klein toetje (soja yoghurt icm kma), een tussendoortje (soepstengel, koekje, rijstwafeltje) en water/diksap. Hoe ik nog meer eten in 'm krijg, weet ik ook niet haha. 
 
Terug
Bovenaan