Groei borsten

Hoi Allemaal,

Ik heb denk ik een beetje een algemene vraag. Kunnen je borsten na het stoppen van de pil ook nog doorgroeien?? Ik ben vanaf mijn 16e ongeveer aan de pil begonnen tot 3 maanden geleden, ik ben nu 29. Sinds ik gestopt ben met de pil, heb ik regelmatig last van mijn borsten, het voelt net alsof het beurs is. De eerste keer was rond de eisprong, de tweede keer een dag of 2 a 3 voor dat ik ongesteld moest worden. Deze ronde ongeveer sinds vorige week. Normaal moet ik zaterdag weer ongesteld worden. Nu is het zo dat ik natuurlijk niet weet of ik zwanger ben, die kans zit er in, ik heb allemaal "klachten" maar die kunnen 2 kanten op. Bijv de gevoelige borsten (vandaag lijkt het weer bijna normaal aan te voelen), een paar keer een beetje een branderig gevoel in mijn keel, maar niet als misselijk te omschrijven, sinds een dag of 3 wat lichte steken aan de linkerkant in mijn lies. Nu is het zo dat mijn rechterborst eigelijk altijd kleiner is geweest dan de linker en dan bedoel ik echt goed zichtbaar kleiner, scheelt geen cupmaat maar zonder bh toch erg duidelijk. Nu lijkt hij ineens een groeispurt te maken. Hij is ook gevoeliger dan de andere. Mijn man zei dat er nu toch echt heeeel weinig verschil nog in zit. Heeft iemand hier ervaring mee. Kunnen ze nog groeien na zoveel jaren pil slikken?

Zoals jezelf als schrijft kan het te maken hebben met je hormonen, dus je eisprong en je mestruatie. Het groeien van borsten is ook een teken van een zwangerschap, alleen gebeurde dat bij mij pas na 5 of 6 weken zwanger te zijn. Ja wat wil je horen.....afwachten maar!!

Succes het is allemaal spannend en je lijf zit soms raar in elkaar.

het is een vast feit dat je lijf soms raar in elkaar zit, alle klachten die je kan hebben net voor je menstruatie of rond de eisprong, lijken gruwelijk veel op de klachten die kunnen horen bij een eventuele zwangerschap wat erg verwarrend kan zijn. Ik staar me daar ook niet op blind en wacht het gewoon af omdat je toch niks anders kan dan wachten Maar het lijkt me niet dat ,als ik net zwanger ben, mijn borsten al groeien, in ieder geval niet in zo'n vroeg stadium en best hard daarom vroeg ik me af of het iets te maken had met het stoppen met de pil. Ik weet ook niet of het kan, zeker niet als je bijna 13 jr de pil geslikt hebt. Vandaar mijn vraag.

Hoi,

Bij mijn zwangerschappen was het meteen te zien aan mijn borsten voordat ik uberhaubt een test deed, meteen groter/gevoeliger, kan dus wel...
Morgen maar even testen als er niks komt,,succes

Gr MJ

Ik heb ook altijd last van mijn borsten vlak voor mijn menstruatie. Op het moment dat ik het dan ben, verdwijnt dat dan gelijk weer. Heel normaal dus. Ook rond je eisprong kun je last hebben van je hormonen.
Helaas kunnen dit ook klachten van zwangerschap zijn, waardoor we vaak hoop hebben die niet gegrond is. Laat dus je lichaam geen graadmeter zijn. Zet die klachten maar van je af want het kan zijn dat je echt niet zwanger bent, maar je wel zo voelt. Ik heb dat regelmatig al gehad en tot nu toe was het niks.
Overtijd zijn lijkt me een beter teken... al hoeft dat ook niet gelijk een zwangerschap te betekenen. Maar dan kun je hoop hebben als je niet ongie wordt. En dan kun je ook testen.

Ik hoop het natuurlijk wel voor je... laat het ons weten!

nou zwanger is het zoiezo niet, vrijdagavond toen ik naar bed ging was het zo ver. Maar zoals ik al eerder zei. ik staar me niet blind op de evt klachten die je hebt omdat ze lijken op de klachten van een zwangerschap. Maargoed mijn borst(en) zijn gegroeid en niet minder geworden sinds dat ik ongesteld ben geworden, dus zou het dan toch zijn door het stoppen met de pil?? Ik kan me eigelijk niks anders bedenken. Heeft het dus toch nog een extra voordeeltje opgeleverd.
Nu in ieder geval voor de zwangerschap op naar de volgende ronde.

Terug
Bovenaan