Groei buikje baby blijft achter

Hé hallo allemaal,

Ik ben nu 36 weken zwanger en heb gister een groeiecho gehad. Ze verwachten sowieso dat het een klein babytje (2800-3000 gram) gaat worden, maar nu constateerde ze gister een groeiachterstand van het buikje van de baby. Het buikje was 33 weken, het hoofdje 37 en de beentjes 35.

De echoscopiste schrok en zei dat ik me  niet al te veel zorgen moest maken maar dat ze zich heel goed voor kon stellen dat ik ongerust was. De gyneacoloog die ik daarna sprak heeft een meting gedaan en die kwam op 33,5 week uit en zei... de onrust is gezaaid maar ik zou me geen zorgen maken. Hij vond het nét geen afwijking... Over 2 weken krijg ik weer een echo...

Ik denk ook niet het ergste maar geen zorgen maken.... ? Is er iemand die hier ervaring mee heeft? De werking van de navelstreng was goed en de placenta zag er ook goed uit.

Liefs,
Miepzzz

Hoi,

een vriendin van mij had ook dat op basis van meting van verschillende lichaamsdelen verschillende leeftijden werden gesteld, maar die heeft zonder problemen twee gezonde kindjes gekregen...
En wat dat betreft: die 'maten' zijn opgesteld vanuit gemiddelden en daar mag altijd vanaf geweken worden: elk mens zit weer anders in elkaar en heeft andere maten... Als ik mijn taille opmeet, (opmat, voor de zwangerschap) kom ik altijd uit op maat 34-36, maar mijn heupen vallen onder maat 38-40... En de ene mens heeft ook weer een veel groter hoofd dan de andere, dus als de gyn zegt dat er niets aan de hand is en het geen afwijking is, zou ik me idd niet druk maken. Hij zal heus wel actie ondernemen als dat wel nodig is, :)

Hoi,
Ik had altijd kinderen die extreem lang waren op hun benen, gemiddeld op hun buikje en weer klein op hun hoofd. Ik zal je zeggen, ze zijn geen van beiden verstandelijk achter gebleven. Integendeel, de twee eigenwijste koters die ik ooit heb gezien! Ik vond het kleine hoofd altijd een voordeel met bevallen!

hallo,

ik hoor hier niet maar wou toch even reageren.
Mijn zoontje zou een heel klein mannetje worden hij liep een dikke maand achter met groei ze schatten hem krap aan 4 pond zijn hoofdomtrek was klein hij had lange benen konden ze zien. toen hij geboren was woog hij bijna 2960 gram dus dat was natuurlijk heel wat met wat we dachten.
hij heeft altijd een klein hoofdje gehouden en is erg lang maar hij is kerngezond hij is inmiddels 5 jaar en een lekker knul geworden maar heeft nog een kleine hoofdomtrek maar is niets mis mee!

Ik zou zeggen maak je niet al te veel zorgen al weet ik uit ervaring dat je dat gaat doen hebben wij ook erg gedaan maar je ziet er hoeft helemaal niets mis te zijn mijn man heeft ook geen groot hoofd en heeft lange benen en ik zelf ook dus wat verwacht je dan!

Groetjes Jamie

Terug
Bovenaan