groei echo bij 30 weken

Ik heb gisteren een brief gehad van de verloskundigepraktijk waar ik zit dat voortaan iedere zwangere bij die praktijk bij 30 weken zwangerschap een groei echo krijgt bij de gyn?
krijgen jullie die ook?
 
hmm, nee. Ik zal het bij het volgende bezoek even aankaarten. Ik ben nu 26 weken.
Waarschijnlijk krijg ik het evengoed wel, omdat mijn voorgeschiedenis zich daar wel voor leent.
 
Hey, ja wij krijgen dat ook sinds kort. Ik dacht eerst van niet maar toen ik er laatst naar vroeg was ze verbaasd dat ik dat nog niet wist, echter is het bij ons ws rond de 32 weken.
 
Ik krijg wel een groei echo maar dit is omdat mijn bmi te hoog is waardoor ik meer kans heb op suiker en de kleine dus te hart kan gaan groeien... Maar anders krijg ik deze ook niet..
 
Volgens mij niet standaard in onze praktijk. Maar omdat onze kleine al 1.5 week voor ligt op de groei sinds de 20 weken echo krijgen wij nog 3 groeiecho's.

Over 2 weken (met29 wkn) dan 32 wkn en 36 wkn...

Ben al op suiker getest maar dat was allemaal goed. Ach een beetje extra controle kan nooit kwaad en waarschijnlijk laten ze me zo wie zo niet langer dan 40 weken lopen!
 
Ik heb ze om de week gehad, maar ook omdat ik medicatie slikte wat de groei kan remmen (en ook heeft gedaan). Inmiddels bevallen van een gezonde zoon die nu krijst om voeding ;-)
 
Ik krijg hem ook, maar dat is standaard protocol bij de gyn waar ik loop ivm nierstuwing.
Ook een lage placenta dus ik krijgt tussen de 28e en 32e week ook nog een echo.

Gyn vertelde vandaag dat steeds meer VK praktijken em ook invoeren dus dat het steeds meer standaard is.

Altijd leuk zo'n extra kiekje haha.
 
Terug
Bovenaan