Groei echo met 30 weken

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik kom net van de VK en daar is besproken dat mijn meisje bij de 20 weken echo iets te klein zou zijn. Nu krijg ik met 30 weken een groei echo bij de gyneacoloog om te kijken of dit nog steeds zo is. Eerder heeft geen zin.

Ik ben hier erg blij mee. Ik stond op het punt om een pretecho te laten doen om te kijken of alles goed is maar dat hoeft nu dus niet. Wij hebben bij mij zoontje in 2004 wel een pretecho laten doen omdat ze toen nog geen 20 weken echo deden.

Kan ik gelijk vragen of het echt zeker een meisje is  (als de gyn. dat wil).

Verder was de groei van mijn baarmoeder prima. Volgens de VK baar ik gewoon kleine kinderen. Quentin was ook 3135 gram bij de geboorte.

Nog 7 weekjes wachten dus!

Groetjes,
Rosanne

Mama van Quentin (2,9 jr) en 23 wk zwanger van de 2e

Hey Rosanne

Wat fijn joh, dat ze straks nog een keer willen gaan kijken!
Dat is een geruststellend idee.
Ik moet aanstaande maandag ook weer naar de vk, en ben dan benieuwd wat ze zeggen, omdat ons meisje ook te klein was.
Heb jij tijdens de 20 weken echo nog kunnen zien hoeveel het scheelde qua zwangerschapsduur?

Liefs!

Hoi hoi,

Ik mag morgen weer naar Gyn. Eens kijken of de meiden al een beetje gegroeid zijn. De Gyn zei anderhalve week geleden dat ze qua grootte tegen de ondergrens aan zitten.   Hoop eigenlijk een beetje dat ze een inhaalslag hebben gedaan.
Ik wacht rustig af...

Groetjes Bertine

Dat is wel prettig die extra controle. Altijd fijn als ze dat soort dingen serieus nemen en voor zekerheid gaan door een extra echo.
Nou bij mij is dus de baarmoeder aan de grote kant voor de duur van de zwangerschap. Van de week op suiker moeten prikken. Uitslag krijg ik bij VK, maar op de poli zeiden ze dat het hun prima leek. Moet over twee weken terug bij VK. Als baarmoeder weer gegroeid is dan moet ik misschien ook een groeiecho, maar dan juist om te kijken of kindje niet te groot is. Zou het ook niet erg vinden hoor zo'n extra echo. Ben in iedergeval blij dat ik al weer over 2 weken bij VK mag komen ipv 4 of 5 weken.

Terug
Bovenaan